Wszystkich prefabrykatów, z których powstanie estakada, będzie 154. Przęsła zaprojektowano w taki sposób, aby można je było zamontować za pomocą dźwigu. 20-metrowe prefabrykaty w całości są montowane na podporach, dzięki czemu nie mają zamków do zalewania ani betonowych przegubów, czyli elementów konstrukcji w pierwszej kolejności ulegających degradacji. Jak podkreślają przedstawiciele spółki NDI, która realizuje tę inwestycję, po raz pierwszy w Polsce zastosowano wieloprzęsłowy schemat łuków na kilkunastometrowych podporach.
Na estakadzie, dzięki zastosowaniu konstrukcji łukowej zasypanej gruntem, zakłada się dobre akustyczne wyciszenie ruchu pojazdów na obiekcie. Pod obiektem znajdują się tereny, które można w atrakcyjny sposób zaaranżować do wszelkiego rodzaju rekreacji, np. na boiska.
Piecki-Migowo. Zmiany w ruchu przy ul. Myśliwskiej. Samochody na nowej ulicy
Zaawansowanie prac na terenie całej powstającej tzw. Nowej Bulońskiej sięga prawie 80 proc.
- Praktycznie na całym odcinku ułożone są warstwy bitumiczne jezdni i ścieżek rowerowych, chodniki, a także na trzech czwartych zakresu nawierzchnie torowe. Trwają roboty wykończeniowe oraz montaż elementów infrastruktury towarzyszącej, m.in. oświetlenie, trakcja tramwajowa, sygnalizacja świetlna, ekrany akustyczne. W ramach inwestycji realizowane są także trzy obiekty kubaturowe - informuje Sylwia Rogall, dyrektor projektu w NDI.
Po wakacjach NDI planuje przekazać już do użytkowania nowobudowane odcinki trasy m.in. odcinek od tzw. „starej” Bulońskiej do ul. Wołkowyskiej, odcinek Nowej Bulońskiej od skrzyżowania z Warszawską do ul. Jabłoniowej wraz z dojazdem do nowobudowanej szkoły, włącznie z udrożnieniem dojazdu z Jabłoniowej do trasy W-Z.
Inwestycja jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. Zadanie realizowane jest w ramach Gdańskiego Programu Komunikacji Miejskiej – GPKM etap IVa. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI S.A. z Sopotu.
Wartość kontraktu wynosi 192 mln zł. Inwestycja dofinansowana jest z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020. Dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln złotych.