Mieszkańcy nie muszą się martwć. Latarnie na pewno tu nie zostaną. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje tę inwestycję, zapewnia, że słupy oświetleniowe, stojące w pobliżu skrzyżowania ul. Bulońskiej z Rakoczego, zostaną w najbliższych dniach przesunięte. Nie będą stanowiły przeszkody, ani tym bardziej zagrożenia dla miłośników jazdy na dwóch kółkach.
- Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Bulońskiej została zaprojektowana w istniejącym pasie drogowym (chodniku). Z uwagi na przyjęty harmonogram, najpierw wykonano pierwsze warstwy ścieżki rowerowej. Po tym, jak słupy oświetleniowe zostaną przesunięte, na trasie dla rowerzystów zostanie położona finalna warstwa – informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Poza budową nowej drogi dla rowerów, o nawierzchni bitumicznej, remontowany jest także chodnik na ul. Bulońskiej. Te prace powinny zakończyć się jeszcze w lipcu br.
Droga rowerowa na ul. Bulońskiej połączy się z tą wzdłuż ul. Rakoczego, a w przyszłym roku - również tą, która powstanie w ramach budowy Nowej Bulońskiej Północnej.
Od poniedziałku, 16 lipca, tymczasowa organizacja ruchu na ul. Myśliwskiej
- Skrzyżowanie ul. Myśliwskiej z ul. Bulońską (na wysokości kościoła pw. Miłosierdzia Bożego)
Zamknięty dla ruchu został fragment skrzyżowania ul. Bulońskiej z ul. Myśliwską w kierunku ul. Piekarniczej (na wysokości kościoła). Nie ma możliwości zjazdu ul. Myśliwską w kierunku ul. Piekarniczej. Dojazd do ul. Piekarniczej odbywa się przez ulice Bulońską i Rakoczego. Jezdnia ul. Bulońskiej, w kierunku Rakoczego, została zawężona do jednego pasa ruchu na odcinku około 60 m. Istniejący przystanek autobusowy „Migowo” przesunięto o ok. 40 m w kierunku Rakoczego. Ruch pieszych odbywa się wyznaczonymi tymczasowymi chodnikami. Taka organizacja potrwa około pięciu tygodni.
- Skrzyżowanie ul. Myśliwskiej z ul. Wołkowyską
Tutaj wprowadzono jednostronne zwężenie chodnika od strony budowanej ul. Nowej Wołkowyskiej. Utrudnienia w ruchu związane są z budową ronda ul. Nowej Wołkowyskiej i dotyczą jedynie pieszych. Przewidywany czas utrudnień to około czterech tygodni.
Co powstanie w ramach Nowej Bulońskiej Północnej?
Ulica Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej.
Powstanie też droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą - od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.
Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem.
W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Zaplanowano też budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy).
Inwestycja powinna zakończyć się jesienią 2019 r. Jej koszt to 192 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln zł.