• Start
  • Wiadomości
  • Nowa Bulońska. Która z 15 firm wybuduje nową trasę tramwajową w Gdańsku?

Nowa Bulońska. Która z 15 firm wybuduje nową trasę tramwajową w Gdańsku?

Na tę inwestycję czekają mieszkańcy południowych dzielnic naszego miasta, ale, jak się okazało, sporym zainteresowaniem cieszy się ona także wśród firm specjalizujących się w tego typu projektach. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która ogłosiła przetarg na budowę Nowej Bulońskiej, zaprosiła aż 15 potencjalnych wykonawców do złożenia przez nich ofert cenowych. Mają na to czas do 7 grudnia br.
02.11.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Coraz bliżej budowy Nowej Bulońskiej Północnej

Przetarg na budowę kolejnej linii tramwajowej, wraz z infrastrukturą towarzyszącą ulicy Nowej Bulońskiej Północnej, składa się z dwóch etapów. Do pierwszego, ogłoszonego w sierpniu br., zgłosiło się 16 firm, które złożyły wnioski o przystąpienie do udziału w postępowaniu przetargowym. Po ich przeanalizowaniu pracownicy DRMG stwierdzili, że wymagane warunki spełnia 15 wykonawców.

- Do dalszego etapu nie została zaproszona firma MOST z Sopotu, która została wykluczona z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, ponieważ nie spełniła wymaganych warunków – informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Termin składania ofert cenowych to 7 grudnia 2017 r.

Nowa Bulońska Północna ma mieć 2,8 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa, która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano pięć przystanków komunikacji miejskiej, oddalonych od siebie średnio co pół kilometra. Ich wstępne nazwy to: Ujeścisko, Zabornia, Stolema, Łabędzia oraz Nowa Politechniczna.

Trwa drugi etap przetargu na budowę nowej ulicy oraz trasy tramwajowej w Gdańsku

Przy okazji powstanie też ścieżka rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą - od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską oraz skrzyżowanie z Jabłoniową i Warszawską zaprojektowane zostały w formie wysp centralnych, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.

W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Poza tym zaplanowano budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwską, Nową Wołkowyską, Myśliwską Południową, Stolema, Kartuską, Limbową, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, Nową Warszawską i Nowa Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstaną mosty (drogowy, tramwajowy) o długościach około 220 metrów. Przy okazji wyregulowane zostanie koryto potoku Siedleckiego na długości około 272 metrów oraz wykonany przerzut wód z potoku Siedleckiego do zbiornika "Łabędzia".

Tędy przebiegać będzie Nowa Bulońska

Budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020.

Planowany na dziś termin zakończenia robót budowlanych to koniec lipca 2019 roku.

Inwestycja prowadzona jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej, dzięki któremu udało się w ostatnich latach wyremontować i polepszyć komfort jazdy na ponad 30 proc. torowisk oraz zbudować trzy nowe linie tramwajowe: na Chełm, Łostowice – Świętokrzyska i Piecki Migowo

Nowa Bulońska będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo głównie ogródków działkowych.

Przeczytaj także:

Nowa Bulońska. Jest już przetarg - tramwaje pojadą latem 2019 r.?

Piecki-Migowo. Altanki działkowe ustępują miejsca Nowej Bulońskiej

TV

Mniej bruku - więcej drzew!