Jak doprowadzić projekt Budżetu Obywatelskiego do zwycięstwa?
Trudno, rzecz jasna, przewidzieć, które projekty szczególnie przypadną do gustu głosującym. Każdy z nas ma bowiem inne oczekiwania i potrzeby. Warto jednak zadbać o to, by jak najwięcej osób dowiedziało się, i przekonało, właśnie do waszego projektu. W dobie internetu i mediów społecznościowych warto postawić na promocję projektów za ich pomocą. O tym, jak to zrobić, wnioskodawcy BO dowiedzą się podczas specjalnie dla nich przygotowanego szkolenia.
Budżet Obywatelski 2023. Losowanie numerów projektów na listach do głosowania WYNIKI
Czego dowiedzą się uczestnicy szkolenia?
- Podczas spotkania prowadzący je trener będzie tłumaczył, jak zachęcić mieszkańców Gdańska do głosowania na konkretny projekt z wykorzystaniem najpopularniejszych platform społecznościowych i jak korzystać z możliwości jakie daje nam Facebook i Instagram - informuje Marta Dzierżawska z Biura ds. Rad Dzielnic i Współpracy Z Mieszkańcami. - Celem warsztatów jest przekazanie wnioskodawcom bieżącej, praktycznej wiedzy z zakresu działań w serwisie Facebook i Instagram. W czasie szkolenia przewidujemy też pół godziny na dyskusję i pytania z zakresu promocji projektów.
Warsztaty odbędą się 15 września (czwartek) o godz. 17.00 w formule on-line poprzez aplikację Microsoft Teams. Link do spotkania: https://tinyurl.com/mwf89hxz
Program szkolenia dla wnioskodawców BO
- Facebook i Instagram - wprowadzenie, algorytmy, najnowsze formaty
- Wykorzystanie mediów społecznościowych w promocji projektów
- Przykłady i "antyprzykłady" działań promocyjnych
- Reklama z wykorzystaniem opcji - Promuj Post
- Podsumowanie i pytania
Gdańszczanie mają do wydania ponad 22 mln złotych
Przypomnijmy, w tegorocznej puli BO gdańszczanie mają do wykorzystania dokładnie 22 063 118 złotych. W tym na:
- projekty ogólnomiejskie - 4 250 700 zł
- projekty dzielnicowe - 17 812 418 zł
W tej puli mieści się także kwota Zielonego Budżetu Obywatelskiego, która wynosi 4 977 944 złote, z czego:
- projekty ogólnomiejskie ZBO - 1 259 100 zł
- projekty dzielnicowe ZBO - 3 718 844 zł
Dzięki Budżetowi Obywatelskiemu mieszkańcy Gdańska mogą bezpośrednio współdecydować o mieście. Od 2014 do 2022 roku przeznaczono na Budżet Obywatelski w sumie 135 mln zł. Wybrano 704 projekty, a zgłoszonych było niemal 4 tysiące. Powstały nowe, bądź wyremontowano dotychczasowe, drogi, a także tereny sportowo-rekreacyjne i place zabaw. Zrealizowano też wiele projektów sportowych, kulturalnych, prozdrowotnych i integracyjnych.