Nadchodzi czas remontów na ulicach kameralnej Strzyży. Gdzie ruszą roboty w październiku?

Ulice Chopina, Zamenhofa i Żeleńskiego - niewielkie, służą głównie lokalnej społeczności. To na nich zaplanowano generalną przebudowę jezdni i chodników i, o co zabiegali też mieszkańcy i radni dzielnicy, budowę kanalizacji deszczowej. Pierwsze prace rozpoczną się jeszcze w tym roku.
02.10.2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
na zdjęciu fragment ulicy, widać skrzyżowanie, zniszczoną nawierzchnię jezdni i kilka stojących, zaparkowanych samochodów osobowych
Na Strzyży szykuje się remont aż trzech ulic - sąsiadujących ze sobą równolegle
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Ulica Chopina “na pierwszy ogień”

W październiku robotnicy pojawią się na ul. Chopina, na odcinku od ul. Chrzanowskiego do al. Wojska Polskiego. W ramach prac wymieniona zostanie cała konstrukcja jezdni, przebudowana kanalizacja deszczowa i sieć oświetleniowa. Zmiany nie ominą też chodników oraz miejsc postojowych znajdujących się wzdłuż ulicy - te zostaną wyremontowane. Po zakończeniu robót drogowych na tej ulicy nasadzone zostaną ozdobne krzewy.

Ulica Chopina, w części wyznaczonej do remontu, jest ulicą lokalną o nawierzchni bitumicznej znajdującej się obecnie w złym stanie technicznym. Szerokość jezdni wynosi około 6m. Wzdłuż ulicy usytuowane są miejsca postojowe do parkowania równoległego i prostopadłego. Inwestycja zakłada m.in. ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej jezdni, nawierzchni chodników z płytek betonowych i nawierzchni miejsc postojowych z kostki betonowej.

Inwestycję realizować będzie „WPRD GRAVEL” Sp. z o.o. Prace pochłoną blisko 2,5 mln złotych, a potrwają do maja 2025 r.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wprowadziła już wykonawcę na plac budowy. Ten organizuje obecnie jej zaplecze. Niewykluczone, że prace uda się rozpocząć w przyszłym tygodniu.

Prace drogowe na Węźle Kliniczna zaczną się 7 października

Ulice Zamenhofa i Żeleńskiego jeszcze czekają

To kolejne dwie ulice na Strzyży, które zmienią swoje oblicze w najbliższych miesiącach. Co bardzo istotne, ul. Zamenhofa i Żeleńskiego nie posiadają obecnie kanalizacji deszczowej - zyskają ją w ramach tej inwestycji. DRMG wyłoniła w tym tygodniu wykonawców remontów obu ulic. Umowy zostaną wkrótce podpisane - jeszcze jesienią powinny rozpocząć się prace. Na roboty na obu tych ulicach przewidziano 34 tygodnie od daty podpisania umowy.

Co zaplanowano?

Zarówno na ulicy Zamenhofa, jak i Żeleńskiego, zakres prac obejmuje położenie nowej nawierzchni jezdni i chodników, budowę kanalizacji deszczowej oraz montaż oświetlenia.

Remont ulicy Zamenhofa prowadzony będzie na odcinku od skrzyżowania z ulicą Karłowicza do ulicy Szymanowskiego. Jest to ulica lokalna. Jej nawierzchnia jest bitumiczna, obecnie dość mocno zniszczona. Znajdujące się tu obustronne chodniki mają obecnie różną nawierzchnię - wykonane są z płytek chodnikowych, kostki betonowej i płyt ażurowych. Nowa nawierzchnia jezdni wykonana będzie z kostki kamiennej brukowej, natomiast nawierzchnia chodników - z płytek betonowych. Prace na tej ulicy wykona firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., a ich koszt wyniesie blisko 2, 2 mln złotych. 

13 października wybieramy radnych dzielnic. Ważne spisy wyborców, nie będzie zaświadczeń

Ulica Żeleńskiego jest także ulicą lokalną, z jezdnią o nawierzchni bitumicznej i chodnikami z kostki i płyt betonowych. W części środkowej ulicy znajduje się wysepka z zielenią i miejscami postojowymi dla samochodów osobowych. W ramach odwodnienia tej ulicy, poza budową kanalizacji deszczowej, zaplanowano nieckę chłonną. Na ul. Żeleńskiego rozebrane zostaną też stare latarnie i zbudowane nowe oświetlenie uliczne. Do tego ujednolicona zostanie szerokość jezdni do stałej szerokości wynoszącej 5 m. Zaprojektowano jeden pas ruchu o szerokości 2,75m. Pozostała część jezdni przewidziana jest do postoju samochodów.

Nowa nawierzchnia jezdni wykonana zostanie z kostki granitowej o górnej powierzchni ciętej i płomieniowanej, natomiast nowe chodniki będą miały nawierzchnię z płytek betonowych szarych.

Te prace wykona konsorcjum firm, w którym liderem jest P.P.H.U. „Da-Bruk”, a będą one kosztować niecałe 2,4 mln złotych. 

 

TV

Wieczór dla tramwaju widmo