W odpowiedzi na to pytanie pomóc może napis umieszczony na bokach złotego pojazdu, jest to logo Muzeum Narodowego w Gdańsku.
- Tramwaj został oklejony na nasze zamówienie. Jest ważną częścią kampanii zewnętrznej poświęconej obrazowi “Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga - wyjaśnia Małgorzata Posadzka, rzecznik prasowa Muzeum Narodowego w Gdańsku. - Jest to typowo teaserowa kampania, dlatego nie zdradzamy na razie więcej szczegółów.
Akcja promująca największe arcydzieło w zbiorach MNG rozpoczęła się dwa tygodnie temu, równie złotym akcentem - na nośnikach reklamowych w Gdańsku pojawiły się plakaty ze złotą kulą. Co ona oznacza? Również pozostaje na razie tajemnicą.
- Proszę się uzbroić w cierpliwość. W ostatnim tygodniu sierpnia zaczniemy wyjaśniać czym jest ta złota kula w kontekście “Sądu Ostatecznego”, dlaczego wykorzystujemy ten element, dlaczego okleiliśmy tramwaj na złoto i dlaczego właśnie ten kolor dominuje w kampanii - obiecuje Małgorzata Posadzka. - Mamy nadzieję, że wzbudzimy w ten sposób zainteresowanie mieszkańców, że będą mieli własne pomysły na temat tego, jak powiązać dzieło Memlinga z elementami kampanii. Zależy nam na dyskusji na ten temat.
Jak podkreśla rzeczniczka muzeum, wszystkie komentarze dotyczące akcji są cenne i dopuszczalne.
Kolejnych złotych akcentów w przestrzeni miasta możemy się spodziewać do końca 2017 r. - roku “Sądu Ostatecznego” Hansa Memlinga. Kampania jest częścią dużego projektu “Jeden ze 100” poświęconego niderlandzkiemu arcydziełu w zbiorach MNG.
Więcej o wydarzeniach promujących "Sąd Ostateczny" w tym roku:
Arcydzieło pod lupą. Dzieci malują “Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga
“Sąd Ostateczny” Memlinga dostał rolę w niemieckim filmie fabularnym
Pierwsze takie spotkanie z czytelnikami. "Hans Memling" i jego autor