- Na plenarnym posiedzeniu KWRiST, 27 kwietnia 2016 r., nie został jeszcze zatwierdzony ostateczny podział rezerwy (chodzi o rezerwę subwencji ogólnej na 2016 r. - red.). W tej sprawie trwają końcowe uzgodnienia z Ministerstwem Finansów, które są konieczne do ostatecznego podziału dostępnych na ten rok środków - informuje Elżbieta Kisil, rzecznik Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa. - Decyzja Ministra Finansów pozwoli na wypłatę dofinansowania samorządom, zgodnie z przyjętym dla poszczególnych inwestycji harmonogramem.
To pierwszy od kilku miesięcy pozytywny sygnał płynący z Warszawy, w sprawie budowy gdańskiego mostu. W ostatnim czasie w mediach pojawiały się bowiem informacje, że rząd nie jest zainteresowany wsparciem tej inwestycji. W sprawę zaangażowali się więc sami mieszkańcy, tak Wyspy Sobieszewskiej, jak i gminy Pruszcz Gdański, którzy o poprawie warunków przejazdu przez Martwą Wisłę marzą od lat. W niespełna trzy tygodnie zebrali blisko trzy tysiące podpisów pod petycją popierającą realizację tej inwestycji. W miniony wtorek gdańszczanie wysłali list do premier Beaty Szydło (PiS) z apelem o wsparcie budowy mostu, dołączając zebrane podpisy.
Więcej na ten temat - TUTAJ.
Szacuje się, że ten projekt pochłonie 60-80 mln złotych. Ile dokładnie, wiadomo będzie po zakończeniu procedury przetargowej. Dotacja z puli rządowej - obiecana jeszcze przed wyborami przez rząd Ewy Kopacz (PO) - miała w 2016 r. wynieść 17 mln zł.
31 marca br. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę mostu. W połowie czerwca powinien być znany zwycięzca.
Most na Wyspę Sobieszewską stanowić będzie część drogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi on przestarzały most pontonowy, który utrudnia ruch kierowcom, ale również stanowi dużą przeszkodę dla żeglarzy. Dodatkowym argumentem przedstawianym rządzącym ma być też to, że wiadukt stanowić będzie element głównego ciągu drogowego podczas światowego zlotu skautów Jamboree 2023, o którego organizację w Gdańsku ubiega się Polska.
Przeczytaj także: