• Start
  • Wiadomości
  • Most na Wyspę Sobieszewską. Kolejne rządowe dofinansowanie dla tej inwestycji

Most na Wyspę Sobieszewską. Kolejne rządowe dofinansowanie dla tej inwestycji

Dokładnie 10 988 900 złotych - taką kwotę dofinansowania budowy mostu prowadzącego na Wyspę Sobieszewską przyznał naszemu miastu Minister Rozwoju i Finansów. To nie koniec dobrych wiadomości. Na placu budowy zakończyły się już prace palowe, a my mamy zdjęcia z fabryki gdyńskiego Vistalu, gdzie budowane są przęsła przyszłego mostu. Zobaczcie!
29.05.2017
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl

Budowa mostu na Wyspę Sobieszewską nie zwalnia...

Gdański samorząd otrzymał kolejne już dofinansowanie na budowę nowej przeprawy z ministerialnej rezerwy subwencji ogólnej. W maju 2016 r. rząd RP przekazał dotację na realizację pierwszego etapu inwestycji w wysokości 16,6 mln zł, a w tym roku przyznał blisko 11 mln zł na kontynuację prac. Cała inwestycja pochłonie ponad 57 mln złotych, z tego prawie 30 mln złotych pochodzić będzie z budżetu Gdańska.

W Gdyni powstają przęsła... gdańskiego mostu

Most zwodzony, który powstaje w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie, ma połączyć wyspę ze stałym lądem. Nowy obiekt zastąpi istniejący i mocno wysłużony most pontonowy.

Co obecnie dzieje się na placu budowy w sąsiedztwie Wyspy Sobieszewskiej?

  • Zabetonowano już wszystkie pale, a tym samym zakończono roboty palowe na wszystkich podporach mostu. Zakończono też próbne obciążenia pali. Na dwóch podporach, nazwanych roboczo P10 i P60, wykonano betonowy korek uszczelniający, z kolei na podporach P30 i P40, które będą podporami przęseł zwodzonych, zbudowano ścianki szczelne.
  • Nadal prowadzone są prace umocniające brzegi Martwej Wisły - obecnie umacniany jest brzeg od strony Wiślinki. Zakończono z kolei pogrążanie stalowej ścianki szczelnej. Do wykonania pozostało około 20 metrów ścianki, co nastąpi dopiero po rozbiórce mostu pontonowego.
  • Powstaje też nowy układ drogowy. Prace prowadzone są w odległości około 300 metrów do mostu, gdzie ułożono masę asfaltową, oraz na ul. Łąkowej i Piaskowej w kierunku mostu. Po obu stronach rzeki trwa też montaż sieci instalacji sanitarnej i teletechnicznej.


Zgodnie z planem przęsła zostaną zamontowane nad Martwą Wisłą już w sierpniu

Budowa gdańskiego mostu realizowana jest też... w Gdyni. W wytwórni firmy Vistal trwa budowa przęseł mostu. Zaawansowanie tych prac specjaliści oszacowali na ponad 40 proc. konstrukcji przęseł zwodzonych. Zgodnie z harmonogramem, już w sierpniu powinien rozpocząć się ich montaż nad Martwą Wisłą.

Prowadzona inwestycja wymusza też zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie. W dniach 1-6 czerwca planowane jest wprowadzenie kolejnej tymczasowej organizacji ruchu.

- W związku z budową separatorów wprowadzony zostanie ruch wahadłowy kierowany ręcznie, na odcinku całego mostu pontonowego i około 100 m ulicy Turystycznej - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Chodzi o budowę separatorów kanalizacji deszczowej przy moście pontonowym. Prace te wykonywane będą tylko w trakcie dnia.

Nowy gdański most buduje konsorcjum firm Metrostav i Vistal. Realizacja inwestycji rozpoczęła się w 2016 r., a gotowy obiekt, zgodnie z planami, powinien zostać oddany do użytku na przełomie 2017 i 2018 r. 



TV

Wieczór dla tramwaju widmo