Na czym polega modernizacja tramwajów Pesa Swing w Gdańsku
- Naprawy główne obejmują każdy element składowy tramwajów - od dachu poprzez wnętrze, czyli przedziały pasażerskie i kabiny motorniczych, nadwozia - zewnętrzne części pojazdów, po podwozie - wylicza Jerzy Wiatr, wiceprezes ds. operacyjnych Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Działania te przekładają się na wysoki komfort podróży naszych pasażerów i niezawodność pojazdów
“Dortmundy” jak nowe. Jak wygląda modernizacja gdańskich tramwajów?
Nowy lakier, oświetlenie i inne zmiany w modernizowanych Pesach
Pojazdy zyskują m.in. nową powłokę lakierniczą oraz nowe oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne. Wymieniane są także okna, a odnawiane - wewnętrzne panele ścienne oraz fotele pasażerskie, które otrzymują nową tapicerkę.
Wykładzina podłogowa także podlega wymianie, jak również platforma dla osób z niepełnosprawnością ruchu.
Odnawiane lub wymieniane są poszczególne elementy, w tym m.in. podzespoły elektryczne i napędowe, podzespoły trakcyjne, sieciowe oraz podzespoły klimatyzatorów, a także wyposażenie pojazdu. Dodatkowo modernizowany jest system informacji pasażerskiej.
“Lekkość i elegancja” - nowe malowanie autobusów i tramwajów w Gdańsku
Termin modernizacji wszystkich gdańskich Swingów
- W ciągu najbliższego półrocza naprawy główne przejdzie kolejnych dziewięć pojazdów Pesa Swing, a w następnych latach wyremontowane zostaną pozostałe. Do końca 2024 roku naprawy główne przejdą wszystkie tramwaje Pesa Swing znajdujące się we flocie GAiT, czyli łącznie 35 pojazdów - informuje Piotr Borawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
oprac. IB