• Start
  • Wiadomości
  • Młyniska. Czas ruszyć z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej

Młyniska. Czas ruszyć z budową drogi rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska wybrała wykonawcę nowej drogi rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej, na odcinku od Węzła Kliniczna do biurowca C200 (znajdującego się na terenie Stoczni Północnej). Umowa została już podpisana, wkrótce ruszą prace. Przetarg wygrała grupa Flize-Gres sp. z o.o. Koszt inwestycji to ponad 152 tys. złotych. Prace potrwają do końca czerwca 2022 r.
10.03.2022
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Dzięki zwycięstwu w Budżecie Obywatelskim, w Gdańsku wybudowanych zostanie ponad 200 metrów kolejnej drogi rowerowej
Dzięki zwycięstwu w Budżecie Obywatelskim, w Gdańsku wybudowanych zostanie ponad 200 metrów kolejnej drogi rowerowej
Fot. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

 

Ul. Marynarki Polskiej jest drogą dwujezdniową, dwukierunkową. Równolegle z ulicą biegnie linia tramwajowa oraz linia kolejowa (użytkowana w ostatnich latach jedynie okazjonalnie). Ulica znajduje się w pobliżu hal produkcyjnych, obiektów biurowych oraz budynków mieszkalnych. Łączy dzielnice: Nowy Port, Letnica i Młyniska ze Śródmieściem. Dlatego na co dzień natężenie ruchu kołowego jest tu bardzo duże. Znajduje się tu także jednostronny chodnik i krótki odcinek, około 110-metrowy, drogi rowerowej. Na większości trasy ruch rowerowy odbywa się na chodniku lub jezdni.

Po zwycięstwie w głosowaniu na projekty Budżetu Obywatelskiego, w ciągu ul. Marynarki Polskiej zaprojektowano trasę rowerową o długości około 250m oraz szerokości 3m lub 3,5m. Przebiegać będzie na jezdni, oddzielonej od pasów ruchu dla pojazdów, pasem wyłączonym z ruchu o szerokości 0,5 metra oraz tzw. urządzeniami bezpieczeństwa ruchu, czyli mini azylami i słupkami.

Do tego w rejonie węzła Kliniczna zaprojektowano odcinek ścieżki rowerowej z nawierzchni bitumicznej, a przy chodniku w rejonie wspomnianego węzła rozebrany zostanie 15-metrowy mur oporowy.

Nawierzchnia drogi rowerowej, jej warstwa ścieralna, będzie miała 3cm grubości i wykonana zostanie z mastyksu grysowego w kolorze czerwonym. Pod nią ułożona zostanie 5-centymetrowa warstwa betonu asfaltowego.

Na pasie dzielącym drogę rowerową od pasa drogowego zamontowane zostaną mini azyle drogowe o wymiarach 1,5x0,5m, w rozstawie 2 metrów. Pomiędzy nimi ustawione będą słupki elastyczne PVC.

Co istotne, na tej ulicy zmniejszono w ubiegłym roku, zgodnie z regulacjami ministerialnymi, dopuszczalną prędkość pojazdów z 70km/h do 50km/h.

 

TV

MEVO od kulis i życzenia. Rower metropolitalny ma już rok