• Start
  • Wiadomości
  • Mevo 2.0 ma dość! Wchodzą kary za łamanie regulaminu testów

Mevo 2.0 ma dość! Wchodzą kary dla użytkowników za łamanie regulaminu - nawet 12 tys. zł

Czwartek, 21 września to ósmy dzień testu zewnętrznego Mevo 2.0. Na 20 tys. zarejestrowanych użytkowników aż 250 ma zablokowane konta za nadużywanie bezpłatnego dostępu do jednośladów: jazdę w 2 -3 osoby jednoczneśnie, czy też zamykanie rowerów na prywatnych posesjach. OM GGS wprowadza kary za łamanie regulaminu korzystania z rowerów Mevo. Naliczanie kar wejdzie w życie w sobotę, 23 września, o godz. 12.
21.09.2023
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
jedna osoba jedzie na rowerze, druga siedzi w koszyku
Rowerzysta plus dodatkowa osoba w koszyku, który ma udźwig 10 kg - to główny grzech uczestników testu zewnętrznego Mevo 2.0
Mat. OM GGS

Mevo 2.0 - katalog kar po tygodniu testów zewnętrznych

Reakcja Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot, który nadzoruje projekt systemu roweru metropolitalnego Mevo 2.0, to odpowiedź na liczne zgłoszenia mieszkańców metropolii i własne obserwacje. 

“Zablokować konto i ukarać, tych którzy jeżdżą na rowerach w dwie, trzy osoby i w ten sposób niszczą rowery”. To jeden z najczęściej pojawiających się komentarzy i maili, które w ciągu pierwszych dni testów zewnętrznych Mevo 2.0 OM GGS otrzymał od mieszkańców metropolii.

- Trudno nie zgodzić się z taką opinią - czytamy w komunikacie OM GGS. - Dlatego z uwagi na liczne przypadki rażącego łamania zapisów regulaminu przez użytkowników, podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu opłat dodatkowych (obok obowiązującej już od 13 września opłaty w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju), które będą pobierane od użytkowników systemu.

rower mevo stoi na podwórzu przed garażem, zamknięta brama, przy bramie pies
Roweru publicznego nie zamyka się na własnym podwórku, pod ochroną psa - wydawałoby się oczywiste. Nie dla wszystkich
Fot. Mat. OM GGS

Mieszkańcy sprawdzają! Połowa floty Mevo 2.0 do testowania za 0 zł - dla wszystkich chętnych

Kary za łamanie regulaminu użytkowania rowerów Mevo:

  • jazda na koszu lub inna próba zniszczenia roweru - 500 zł
  • pozostawienie roweru w strefie zabronionej, czyli we wszystkich miejscach niedostępnych dla serwisu – 450 zł
  • jazda na rowerze przez więcej niż jedną osobę – 100 zł
  • korzystanie z własnych zamków rowerowych - 200 zł
  • wjazd rowerem na plażę – 80 zł
  • przewóz rowerów środkami transportu - 50 zł
  • kradzież lub zniszczenie roweru:

- uszkodzenie roweru uniemożliwiające naprawę - 12000 zł

- kradzież roweru – 12000 zł

- kradzież baterii - 3000 zł

- uszkodzenie koszyka - 2000 zł

- usuwanie naklejek - 500 zł

- złamane/uszkodzone siodło - 1000 zł

- każdy inny potwierdzony przypadek - 1000 zł

Wszystkie pozostałe ustalenia dotyczące drugiego etapu testów roweru metropolitalnego Mevo na ten moment pozostają bez zmian. Naliczanie kar wejdzie w życie w sobotę, 23 września, o godz. 12.

- Wprowadzone kary mają być rodzajem straszaka dla tych wszystkich, którym przyjdzie do głowy korzystanie z Mevo niezgodnie z regulaminem - mówi Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Jednocześnie zapewniamy, że karać będzie rygorystycznie, ale też bardzo ostrożnie. Nie będą to pochopne decyzje, a potwierdzone dowodami. Jeśli sami zauważymy takie działania lub otrzymamy zdjęcia czy filmy, na których widać naruszenia, a jednocześnie numer roweru, nałożymy karę - podkreśla Dagmara Kleczewska.

jedna osoba na siodełku, druga w koszu, trzecia na nadkolu tylnego koła roweru
Co tam dwie, nawet trzy osoby potrafią wsiąść na Mevo jednocześnie.... od 23 września takie zachowanie będzie surowo karane
Fot. mat. OM GSS

Podziękowania dla mieszkańców metropolii

OM GGS dziękuje mieszkańcom metropolii, którzy zwracają uwagę na nieprawidłowe lub bezmyślne korzystanie z pojazdów. 

Wszelkie nieprawidłowości w użytkowaniu rowerów można zgłaszać poprzez czat dostępny w aplikacji, pod nr. telefonu 58 739 11 23 lub za pomocą e-maila kontakt@rowermevo.pl. Bezcenne będzie zdjęcie z widocznym numerem roweru i godzina, o której zauważono zdarzenie.

- Mevo jest dla wszystkich. Zależy nam, aby w czasie trwania testów jak najwięcej osób mogło z niego skorzystać i podzielić się uwagami. Kluczowe jest także dbanie o rowery, jako dobro wspólne - podkreśla Michał Glaser, prezes OMGGS. - Im rozsądniej będziemy korzystać z systemu roweru metropolitalnego teraz, w fazie testów, tym szybciej będziemy mogli cieszyć się pełną flotą we wszystkich szesnastu gminach. Dziękujemy także za zgłaszanie wszystkich błędów i niedogodności związanych z pracą systemu. Przekazujemy je na bieżąco do hiszpańskiego operatora, firmy City Bike Global, która pracuje nad ich wyeliminowaniem. 

Aplikacja Mevo 2.0 musi być aktualizowana

Z każdą aktualizacją aplikacji wprowadzany jest szereg zmian i ulepszeń. Eliminowane są najczęstsze błędy, dzięki czemu korzystanie z rowerów jest wygodniejsze. To także kluczowe dla operatora systemu, ponieważ, jeśli użytkownicy korzystają z aktualnej wersji aplikacji, otrzymuje on informacje o bieżących problemach do rozwiązania.

Statystyki Mevo 2.0 po tygodniu testów zewnętrznych

  • ponad 60 tysięcy - tyle podróży odbyto w tym czasie rowerami Mevo
  • 60 proc. podróży odbyło się w dniach roboczych, 40 proc. w weekend
  • 13 minut - tyle wynosi średni czas podróży
  • 20 tysięcy - tylu zarejestrowanych użytkowników jest w systemie
  • 250 kont użytkowników zostało zablokowanych z powodu niewłaściwego korzystania z roweru
  • 11 tysięcy podróży - to dzienny rekord z 20 września

Sprawdź listę najczęstszych pytań użytkowników Mevo 2.0

TV

Każdy może pomóc