Bohaterem kampanii jest młody chłopak, maturzysta, który przyjeżdża do Gdańska i odwiedza Politechnikę Gdańską. Jest pod dużym wrażeniem, pisze do mamy wiadomość sms: „Mamo, nie wracam!”.
- Ten rodzaj przekazu, to tak zwany storytelling, czyli marketing narracyjny, gdzie odbiorcy mogą utożsamić się z bohaterem, znaleźć wspólne cechy i upodobania - wyjaśnia Justyna Borkowska, kierownik Działu Promocji Politechniki Gdańskiej. - Taka konstrukcja strategii komunikacji zakłada zbudowanie angażującego przekazu dla odbiorcy, który nie jest w żadnym stopniu typową promocją o naturze produktowej. Współczesne doświadczenia, również na polskim rynku, wskazują że strategie oparte o modele narracyjne, są o wiele lepiej przyjmowane przez odbiorców i dzięki temu bardziej efektywne.
Kampania będzie obecna do końca sierpnia w mediach ogólnopolskich i regionalnych. Dwa główne kanały informacyjne to radio i Internet. Spoty radiowe usłyszeć będzie można m.in. w Tok FM, Złote Przeboje oraz w Radiu Gdańsk.
W Internecie kampania „Mamo, nie wracam!” obejmie szereg witryn tematycznych, portale takie jak: onet.pl, wp.pl, gazeta.pl, bankier.pl, focus.pl, w/w portale radiowe, jak również social media - głównie Facebooka.
Dzięki współpracy z Urzędem Miasta Gdańska, kampania będzie obecna na citylightach przystanków autobusowych i tramwajowych w Gdańsku oraz w środkach komunikacji miejskiej.
Celem kampanii jest dotarcie do maturzystów tegorocznych i przyszłorocznych oraz ich rodziców, głównie turystów odwiedzających Trójmiasto. Dlaczego właśnie do nich?
- Trwa rekrutacja na studia, która ze względu na epidemię została wydłużona do 17 sierpnia. Chcemy pokazać przyszłym studentom i ich rodzicom walory Politechniki i samego Gdańska, i zachęcić ich do studiowania na drugiej najlepszej uczelni badawczej w kraju - dodaje Justyna Borkowska
Więcej na stronie: www.mamoniewracam.pl.
Kampania została przygotowana przez Dział Promocji Politechniki Gdańskiej oraz agencję marketingową Engine.
Równolegle z kampanią „Mamo, nie wracam!” realizowane są działania PR (public relations) na antenie Radia Gdańsk budujące wizerunek PG jako uczelni badawczej w ramach letniego cyklu „Naukowe popołudnia z Politechniką Gdańską”. W każdy poniedziałek od 6 czerwca do 17 sierpnia młodzi naukowcy, studenci dzielą się ze słuchaczami swoimi naukowymi pasjami i realizowanymi badaniami. Wszystkie odcinki dostępne są do odsłuchania TUTAJ.
Rekrutacja na uczelnię na studia I i II stopnia trwa: nabór na studia na Politechnikę Gdańską został przedłużony aż do 17 sierpnia 2020r.
Więcej informacji TUTAJ.
Autor: Barbara Kuklińska-Nowak