Ma być bezpieczniej na przejazdach kolejowych w Oruni

W piątek, 24 sierpnia ogłoszono unijny przetarg na opracowanie dokumentacji dla budowy trzech tuneli i przejścia bezkolizyjnego przez tory kolejowe w Oruni. Ta inwestycja nie tylko znacznie zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców, ale także ułatwi poruszanie się po dzielnicy. I znikną szlabany.
26.08.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Z przestrzeni dzielnicy znikną szlabany
Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Z przestrzeni dzielnicy znikną szlabany
Dominik Paszliński/gdansk.pl


Dokumentacja projektowa dotyczyć będzie budowy trzech tuneli oraz jednego bezkolizyjnego przejazdu dla samochodów.

Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej. Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk - Orunia.

Z kolei do stacji PKP Gdańsk - Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.

Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcowa/Smętna, a Niegowską. Projektant ma za zadanie zaplanować też monitoring i małą architekturę.

Oferty w przetargu poznamy na początku października. Prace nad opracowaniem dokumentacji mają zakończyć się w pierwszym kwartale 2020 roku.

Nowe tunele i przejazdy mają zastąpić istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z doprowadzeniem do przystanków SKM i PKP.


Trwa opracowywanie koncepcji

Inwestycje stanowią element większego pakietu inwestycji, która ma na celu zwiększyć bezpieczeństwo i komfort mieszkańców. Przypomnijmy, że miasto w przyszłości planuje również budowę dwóch wiaduktów.

W marcu 2017 roku została podpisana umowa na opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej bezkolizyjnych przekroczeń magistrali kolejowej E-65 w postaci wiaduktu drogowego w rejonie ul. Sandomierskiej, a także wiaduktu kolejowego na wysokości ulicy Równej. Zgodnie z założeniem, oba projekty realizowane będą równocześnie.

Przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i koncepcji wygrała firma Transprojekt Gdański Sp. z o.o.

Umowa opiewa na niemal 1,5 mln złotych. Zgodnie z założeniem dokumentacja ma być gotowa do końca 2019 roku.

W imieniu Gminy Miasta Gdańska zadanie koordynuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego  CEF (Connecting Europe Facility) „Łącząc Europę”.



TV

Trzy dni ślubowań nowo wybranych radnych gdańskich dzielnic