
Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Systemu Roweru Metropoltalnego MEVO przesłał mediom najnowsze informacje, będące podsumowaniem tego jak funkcjonuje system MEVO od 26 marca, czyli od momentu inauguracji. Zainteresowanie Rowerem MEVO jest ogromne, ale zauważalna jest ich mniejsza dostępność. Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot Michał Glaser nie ukrywa, że wykonawca musi liczyć się z karami umownymi. Z kolei firma Nextbike Polska zapewnia, że w ciągu najbliższych tygodni sytuacja powinna się poprawić.
Rekordowa liczba wypożyczeń
Od początku funkcjonowania MEVO odnotowano ponad 129 tys. wypożyczeń. Oznacza to, że każdy rower został wypożyczony średnio ponad 105 razy. Rowery MEVO są wypożyczane dwa razy częściej niż rowery w innych polskich miastach. Obecnie w 14 miastach i gminach Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot można korzystać z 1224 rowerów, a wkrótce ta liczba wzrośnie do 4080!
Cieszy nas duża popularność MEVO. Wdrożenie tak dużego projektu jest dużym wyzwaniem, jednak zdajemy sobie sprawę, że operator nie dotrzymuje wszystkich zobowiązań. Widoczny jest spadek dostępności sprawnych rowerów. Nie jesteśmy zadowoleni z tej sytuacji, dlatego skierowaliśmy do operatora szereg uwag dotyczących funkcjonowania systemu MEVO. Już teraz spółka musi się jednak liczyć z karami za niedotrzymanie warunków umowy. Mieszkańców Metropolii przepraszamy za niedogodności i prosimy o jeszcze chwilę cierpliwości.
– mówi Michał Glaser, Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk – Gdynia – Sopot.

Główne zalecania dla systemu MEVO i zobowiązania opertarora
OMG-G-S, jako zamawiający System MEVO, skierował do operatora, spółki NB Tricity szereg uwag dotyczących funkcjonowania roweru metropolitalnego. Do głównych zaleceń należą:
|
Oto stanowisko wykonawcy w sprawie zaleceń:
Dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej i najskuteczniej poprawić sytuację. W każdym tygodniu na terenie Metropolii pojawiać się będzie kilkaset nowych rowerów. Udoskonaliliśmy system ładowania baterii. Wzmocniliśmy zasoby ludzkie w dziale serwisu, aby nadążyć z naprawą uszkodzonych rowerów. Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo – pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich. Wszystkie strony zaangażowane – począwszy od mieszkańców-użytkowników, gmin i nas są prekursorami tego wdrożenia. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w czasie kilku najbliższych tygodni móc zapewnić w pełni komfortowe korzystanie z naszych usług.
- powiedził Rafał Federowicz, Członek Zarządu ds. Operacji w Nextbike
Czytaj też: Rowery Mevo. Kiedy znikną obecne problemy? Zobacz wideoczat