
Operator Systemy MEVO oświadczył w najnowszym komunikacie, żę konieczne jest czasowe ograniczenie przyrostu liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, bo to skutkuje niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi. W programie „Wszystkie Strony Miasta” o tym, że liczba rowerów dostępnych jest wciąż niezadowalająca mówili przedstawiciele strony zamawiającej czyli Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia Sopot. W czwartek, kiedy na stronie gdansk.pl nadawaliśmy nasz wideoczat dostępność jednośladów MEVO utrzymywała się na poziomie 48-50%. Powodem są rozładowujące się akumulatory, a serwis nie nadąża z ich ładowaniem i wymianą.

Oto najnowszy komunikat wydany w piątek 5 kwietnia przez Nextbike Polska:
W piątek po południu wstrzymana została możliwość zasilenia konta MEVO nowymi środkami. Dotyczy to wszystkich użytkowników. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta, ani zasilić już istniejącego.
Konieczność wstrzymania przyjmowania płatności wynika z dużego przeciążenia systemu. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego MEVO zarejestrowanych jest już ponad 60 tysięcy osób i ta liczba szybko rośnie.
Na intensywne korzystanie z rowerów nakładają się inne negatywne zjawiska, takie jak wandalizm i niewłaściwe ich użytkowanie. Operator notuje np. dużo przypadków wyłamywania nóżek, co często jest skutkiem siadania na rowerze przed ich złożeniem. Rośnie również liczba przebitych opon. Przy obsłudze systemu po stronie operatora pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych pracowników, aby sprostać wyzywaniu obsługi systemu przy tak wysokiej eksploatacji.
„Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności” – mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.
Operator będzie informował o przywróceniu możliwości dokonywania płatności w systemie w osobnych komunikatach.