
- Według badań satysfakcji pasażerów z ubiegłego roku, aż połowa ankietowanych wskazała, że kupuje bilety głównie w automatach - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. - Dlatego na ulicach naszego miasta przybywa takich urządzeń, bo stale rośnie ich popularność i jest na nie coraz większy popyt.
W Gdańsku znajduje się obecnie 105 biletomatów: 85 z nich zainstalowała spółka Mennica Polska, 20 - Szybka Kolej Miejska. Biletomaty Mennicy Polskiej rozmieszczone są na przystankach tramwajowych i autobusowych także w Sopocie (dwa) i Pruszczu Gdańskim (jeden).
Ostatnio zamontowane biletomaty znalazły się na przystankach tramwajowych: „Budapesztańska” (przy ul. Bulońskiej), „Migowo” (przy Myśliwskiej), „Jelitkowo-pętla tramwajowa” (na pętli w Jelitkowie), przystankach autobusowych „Cmentarz Łostowicki” (przy ul. Łostowickiej) i przy oliwskim zoo.
W biletomatach można płacić zarówno gotówką, jak i kartami płatniczymi. W urządzeniach należących do spółki Mennica Polska można również doładować karty miejskie.
Na stronie ZTM znajduje się mapa z zaznaczonymi biletomatami.

Pod mapą jest także lista wszystkich biletomatów z ich adresami, informacją w jakiej dzielnicy się znajdują, w jakim konkretnie miejscu (np. w pobliżu przystanku autobusowego "Czermińskiego"), jakie bilety można w nich kupić.
Jest też mapa z dokładną lokalizacją konkretnych biletomatów.

Na stronie ZTM są też instrukcja obsługi biletomatów oraz informacje, co zrobić w przypadku ewentualnej awarii urządzenia lub wtedy, gdy biletomat „zje” nam monety (zgłaszanie reklamacji).
W razie awarii należy zwracać się do spółki Mennica Polska SA, właściciela biletomatów pod nr telefonu 22 583 91 02 lub wysłać zgłoszenie mailem na adres: telecentrum@mennica.com.pl.
Awarie można zgłaszać także pracownikom ZTM w Punkcie Obsługi Klienta nr 2 przy ul. Wyspiańskiego 9a lub w siedzibie Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku przy ul. Na Stoku 49. Reklamacje zostaną przekazane do właściciela biletomatów.