![Jelcz PR110 był następcą kultowego „Ogórek” Jelcz PR110 był następcą kultowego „Ogórek”](https://www.gdansk.pl/download/2019-11/138659.jpg)
Jelcz PR110 był następcą kultowego „Ogórek”
fot. Anna Rezulak/KFP
Jelcz PR110 charakteryzował się nową linią nadwozia. Wcześniej powszechną na polskich drogach była bardziej obła konstrukcja Jelcza, jak kultowy „Ogórek”.
Jelcz PR110M to polska zmodyfikowana wersja francuskiego autobusu Berliet PR100. Model w odróżnieniu od dwudrzwiowego francuskiego modelu zyskał trzecie drzwi.
Produkcja modelu PR110M ruszyła w 1975 roku. Po Gdańsku jeździło 122 takich autobusów, dostarczonych w latach 1978-1981. Na ulicach naszego miasta można było je spotkać do końca lat 80.
![Produkcja tego modelu ruszyła w 1975 roku Produkcja tego modelu ruszyła w 1975 roku](https://www.gdansk.pl/download/2019-11/138660.jpg)
Produkcja tego modelu ruszyła w 1975 roku
fot. Anna Rezulak/KFP
Jelcz PR110 trafił do Gdańska z Ostrowca Świętokrzyskiego za 20 tysięcy złotych i podobnie jak inne zabytkowe autobusy i tramwaje będzie atrakcją turystyczną.
![Po Gdańsku w latach 1978-1981 jeździło 122 takich autobusów Po Gdańsku w latach 1978-1981 jeździło 122 takich autobusów](https://www.gdansk.pl/download/2019-11/138664.jpg)
Po Gdańsku w latach 1978-1981 jeździło 122 takich autobusów
fot. Anna Rezulak/KFP
![Na ulicach naszego miasta można było je spotkać do końca lat 80. Na ulicach naszego miasta można było je spotkać do końca lat 80.](https://www.gdansk.pl/download/2019-11/138661.jpg)
Na ulicach naszego miasta można było je spotkać do końca lat 80.
fot. Anna Rezulak/KFP
![Kasownik w Jelczu PR110 Kasownik w Jelczu PR110](https://www.gdansk.pl/download/2019-11/138663.jpg)
Kasownik w Jelczu PR110
fot. Anna Rezulak/KFP