- To konstrukcja z prefabrykatów przęsła stałego. Jest mocowana od strony ulicy Wartkiej. Będzie stanowić stałą część mostu - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje tę inwestycję.
Przygotowana konstrukcja będzie jeszcze wzmacniana betonem.
Ta część mostu została wykonana w Gdańsku. Tymczasem w Zawierciu, w halach produkcyjnych Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor - generalnego wykonawcy gdańskiej kładki, trwają prace związane z wytwarzaniem konstrukcji stalowej zwodzonego przęsła kładki. Wykonano już 70 proc. konstrukcji.
Jej elementy zostaną dostarczone do Gdańska do 20 lutego. Będzie ich sześć. Prawdopodobnie przyjadą drogą lądową. Już na miejscu zostanie połączona, a specjaliści będą decydować o tym, czy będzie ona mocowana z poziomu wody, a więc z barek, czy może w inny sposób.
Przy placu budowy kładki zamontowaliśmy kamerę. Możesz w każdej chwili sprawdzić, co się tam teraz dzieje!
Przy nabrzeżu trwają też prace związane z przygotowaniem budynku technicznego stacji transformatorowej. Wykonano dotąd przy niej m.in. przyłącza elektryczne i trasy kablowe, a obecnie instalowane są przyłącza wodociągowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa oraz instalacja teletechniczna.
Zwodzony most będzie miał 70,5 metra długości oraz od 6,76 do 10,56 metra szerokości. Połączy on dwa brzegi Motławy - w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego zamku krzyżackiego i gmachu filharmonii. Dzięki temu mieszkańcy i turyści szybciej i wygodniej będą mogli dostać się z Głównego Miasta na wyspę Ołowianka, a także do obiektów gastronomiczno-usługowych funkcjonujących na terenie Szafarni, Narodowego Muzeum Morskiego czy Muzeum II Wojny Światowej. Zgodnie z planami, inwestycja powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r.
Przeczytaj także:
Kładka na Motławie. W Zawierciu robią już ze stali zwodzone przęsło