• Start
  • Wiadomości
  • Gdańsk bez plastiku. Jysk dołączył do miejskiej kampanii, która ma już w sumie 38 partnerów

Gdańsk bez plastiku. Jysk dołączył do miejskiej kampanii, która ma już w sumie 38 partnerów

Krzesła produkowane z plastiku wyłowionego z oceanu, rezygnacja z butelkowanej wody na rzecz dystrybutorów z kranówką, zamiana plastikowych opakowań pościeli i prześcieradeł na papierowe - to jedne z wielu proekologicznych działań sieci Jysk, która dołączyła do kampanii “Gdańsk bez plastiku”. W czwartek 4 marca br., prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz osobiście powitała nowego partnera w programie.
04.03.2021
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
W czwartek, 4 marca 2021 roku firma Jysk dołączyła do programu Gdańsk bez plastiku , stając się 38 partnerem tej inicjatywy
W czwartek, 4 marca 2021 roku firma Jysk dołączyła do programu "Gdańsk bez plastiku", stając się 38 partnerem tej inicjatywy
Dominik Paszliński/gdansk.pl

               

 

Sieć sklepów Jysk jest 38 partnerem, który dołączył do kampanii “Gdańsk bez plastiku”. Inicjatywa Miasta ma na celu zachęcić gdańszczan, społeczności szkolne, firmy i organizacje do wdrażania proekologicznych nawyków i postaw. W ciągu dwóch lat, czyli od początku trwania akcji, dołączyli do niej m.in.: Ikea, Forum Gdańsk, Alfa Centrum, Gdański Ogród Zoologiczny, So Stay Hotel i Kawiarnia Kuźnia. Oficjalne powitanie nowego partnera miało miejsce w siedzibie Jysk, przy ul. Przywidzkiej 10 w Gdańsku. 

- Cieszę się, że dołączacie do grona różnych podmiotów, które aktywnie nas wspierają i dają przykład związany z recyklingiem, ale też eliminacją plastiku z codziennego użycia - powiedziała Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Dziękuję z całego serca, bo podejmujemy te działania nie tylko dla siebie, ale również dla naszych dzieci. Bądźmy solidarni z przyszłymi pokoleniami.

- Gdańsk bez plastiku to cenna i pożyteczna kampania, podoba nam się pomysł solidarności z przyszłymi pokoleniami, którym chcemy zostawić świat niezanieczyszczony plastikiem - mówi Piotr Padalak, dyrektor generalny Jysk Polska. - Jysk jest firmą odpowiedzialną społecznie i choć myśląc globalnie, pochodzi z Danii, to kolebka polskiej “jyskowości” jest w Gdańsku. Tutaj jesteśmy od 21 lat, tutaj otworzyliśmy pierwszy sklep, tutaj mamy administrację na Polskę. 

                       

ZOBACZ FILM Z PRZYŁĄCZENIA JYSK DO KAMPANII GDAŃSK BEZ PLASTIKU

 

Jak zaznacza Piotr Padalak działania proekologiczne wdrażane są w Jysk od kilku lat, przy czym ostatnie dwa lata to czas wzmożonej intensywności. Pracownicy działów administracyjnych, mowa o blisko 2,5 tys. osób zatrudnionych w 241 polskich sklepach, zrezygnowali z plastikowych butelek, których zużycie w skali roku przekładało się na dziesiątki tysięcy sztuk. W zamian zaoferowano pracownikom dystrybutory z filtrem wody, które uzupełniane są kranówką. 

- Wprowadziliśmy też bezwzględną segregację śmieci, ale z większych działań, którymi chcielibyśmy się pochwalić, jest decyzja o rezygnacji z plastikowych opakowań pościeli i prześcieradeł - dodaje Piotr Padalak. - Jest to niemała skala w kontekście trzech tysięcy naszych sklepów, ponieważ mówimy o eliminacji dwudziestu siedmiu milionów opakowań rocznie, które zamiast z plastiku, będą robione z papieru wyprodukowanego z drzew, z certyfikatem FSC. 

FSC, czyli Forest Stewardship Council to międzynarodowa organizacja non-profit. Do jej głównych zadań należy troska o zrównoważony rozwój na terenach leśnych. W praktyce oznacza to m.in., że w lasach, które znajdujących się pod opieką FSC, wycinana jest tylko taka liczba drzew, którą las jest w stanie sam odtworzyć.

 

Plastik zamieniają w krzesła

Wart zauważenia jest także fakt, że Jysk od niedawna posiada w swojej sprzedaży krzesła, które produkowane są z plastikowych odpadów wyławianych z oceanu. Plastik przerabiany jest na granulat do którego dodawana jest żywica i z takiego surowca powstaje krzesło.  

- Oczyszczamy oceany, a przy okazji stosujemy recykling - wyjaśnia Piotr Padalak. 

 
Aleksandra Dulkiewicz - prezydent Gdańska i Piotr Padalak - dyrektor generalny Jysk Polska testują ekologiczne krzesła, które wyprodukowano z plastiku wyłowionego z dna oceanu
Aleksandra Dulkiewicz - prezydent Gdańska i Piotr Padalak - dyrektor generalny Jysk Polska testują ekologiczne krzesła, które wyprodukowano z plastiku wyłowionego z dna oceanu
Dominik Paszliński/gdansk.pl

                                       

 

Przynieś swoją torbę na zakupy, a dostaniesz rabat

- Kolejną inicjatywą, którą podjęliśmy jest akcja zachęcająca do korzystania z toreb wielokrotnego użytku - dodaje dyrektor Jysk Polska. - Klientom, którzy przyjdą do nas w trakcie trwania kampanii z własną torbą, dajemy 15 proc. dodatkowego rabatu na wszystko, co uda im się w tej torbie zmieścić. Pomysłowość klientów jest duża, niektórym udało się zmieścić w takiej torbie szafę czy materac. 

Akcja organizowana jest kilka razy w roku. Najbliższa, rozpocznie się 18 marca br. Tego dnia, pierwszych 20 klientów gdańskich sklepów JYSK otrzyma ekologiczne torby z grafiką miejskiego programu. 

 
Siatki promujące akcję Gdańsk bez plastiku  podarowane będą stu pierwszym klientom, którzy zrobią zakupy w sklepie Jysk przy ul. Przywidzkiej 10
Siatki promujące akcję "Gdańsk bez plastiku" podarowane będą stu pierwszym klientom, którzy zrobią zakupy w sklepie Jysk przy ul. Przywidzkiej 10
Grzegorz Mehring/gdansk.pl

 

Jysk chce edukować najmłodszych gdańszczan

Podczas czwartkowego spotkania z prezydent Gdańska, Jysk zaproponował objęcie patronatem gdańskiego przedszkola lub szkoły, dzięki czemu chciałby wspierać edukację proekologiczną dzieci. Firma podarowała Miastu także komplet krzeseł, które powstały z plastiku wyłowionego z oceanów. 

Miasto nie pozostało dłużne, prócz gadżetów promujących akcję “Gdańsk bez plastiku” podarowanych pracownikom sklepu, dla klientów Jysk przeznaczono sto bawełnianych toreb z logiem akcji (prezent do zakupów). 

 

CZYTAJ:

TV

Dolne Miasto rozświetla już dzielnicowa choinka