Noc Muzeów 2023 w Nowym Porcie. Kto jest szalikowcem sztuki współczesnej?
- Kino na Szekspirowskim z widokiem na dachy gdańskich kamienic ma unikatowy charakter. W tym roku przygotowaliśmy prawie 30 pokazów, które zaprezentujemy w ciągu trzech miesięcy – mówi pomysłodawczyni i organizatorka cyklu filmowego Anna Kądziela-Grubman ze Stowarzyszenia Kulturalnego Hamulec Bezpieczeństwa.
Oscary, Złote Palmy, czerń i biel
Na co warto pójść do podniebnego kina? Na przykład na głośne “naj” ostatniego sezonu, czyli wielki powrót Brendana Frasera, który za rolę w filmie „Wieloryb” Darrena Aronofskiego otrzymał Oskara. Premiera polska odbyła się trzy miesiące temu. „W trójkącie” Rubena Östlunda to z kolei najlepszy europejski film ubiegłego roku - szalona komedia i bezlitosna satyra na bogatych, która jest także niezwykle celną metaforą naszych czasów. Jedyny film polskiego twórcy w zestawie to, nominowany do Oskara, ostatni film Jerzego Skolimowskiego „IO”. W zestawie pojawił sie też niezwykle zmysłowy „Paryż, 13 dzielnica” Jacquesa Audiarda - kolejny tytuł po „Frances Ha” czy „C’mon C’mon” dowodzący, że dziś o wszystkich odcieniach uczuć filmowcom najlepiej opowiada się w czerni i bieli.
W programie obok „W trójkącie” nie zabraknie również innych, najważniejszych europejskich produkcji roku, czyli „Aftersun” Charlotte Wells, z nominowanym do Oscara za swoją zachwycająca rolę Paulem Mescalem w fenomenalnym duecie z debiutującą na wielkim ekranie Frankie Corio, którą okrzyknięto odkryciem roku. Zobaczmy jeden z najgłośniejszych filmów ostatnich miesięcy - „W gorsecie” w reż. Marie Kreutzer, z nagrodzoną w Cannes wspaniałą Vicky Krieps („Nić widmo”) w roli Sisi – skandalistki, rewolucjonistki i najbardziej intrygującej kobiety tamtej epoki.
Na widzów czeka również lżejszy repertuar gatunkowy: sensacyjna komedia „Nieznośny ciężar wielkiego talentu” z legendą kina Nicolasem Cagem i najgorętszym nazwiskiem tego lata Pedro Pascalem („The Last of Us”, „Mandalorian”) oraz dwa mrożące krew w żyłach thrillery: „Men” Alexa Garlanda („Ex Machina”) i „Bodies Bodies Bodies” reż. Halina Reijn. Obie te produkcje pochodzą z amerykańskiego studia A24, pierwszego niezależnego studia w historii amerykańskiej kinematografii, które wyprodukowało takie oskarowe dzieła, jak „Wszystko wszędzie naraz” i „Wieloryb”.
Kiedy i za ile do kina?
Projekcje odbywać się będą dwa do trzech razy w tygodniu przez całe lato, od 3 czerwca do 2 września. W przypadku niesprzyjających warunków atmosferyczny (silny wiatr, deszcz) wybrany seans będzie przekładany na inny termin.
- Bilety w cenie 18 zł w przedsprzedaży do nabycia na przez stronę www kina oraz serwis Interticket.pl, (bilety w dniu seansu 20 zł).
- Miejsce projekcji: Dach / Taras Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego (taras na 1 piętrze nad częścią administracyjną Teatru).
- Więcej informacji i zakup biletów: www.KinoNaSzekspirowskim.pl
- Organizator i pomysłodawca kina - Stowarzyszenie Kulturalne Hamulec Bezpieczeństwa.
PROGRAM POKAZÓW Kino na Szekspirowskim
CZERWIEC
- 3.cze / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wlk. Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
- 7.cze / śr / 22:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
- 8.cze / cz / 21:30 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
- 10.cze / sb / 21:30 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
- 14.cze / śr / 21:30 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
- 17.cze / sb / 22:00 / Yang, reż. Kogonada, USA, 2022, 96 min.
- 21.cze / śr / 22:00 / Najbardziej samotny chłopak na świecie, reż. Martin Owen, Wlk. Brytania, 2022, 91 min.
- 23.cze / pt / 22:00 / A oni dalej grzeszą, dobry Boże!, reż. Philippe de Chauveron, Francja, 2022, 98 min.
- 24.cze / sb / 22:00 / Bodies Bodies Bodies, reż. Halina Reijn, USA, 2022, 95 min.
- 28.cze / śr / 22:00 / Wieloryb, reż. Darren Aronofsky, USA, 2022, 117 min.
- 30.cze / pt / 22:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.
LIPIEC
- 1.lip / sb / 22:00 / I love my dad, reż. James Morosini, USA, 2022, 96 min.
- 5.lip / śr / 22:00 / Chora na siebie, reż. Kristoffer Borgli, Norwegia, Szwecja, 2022, 95 min.
- 7.lip / pt / 22:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
- 8.lip / sb / 22:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
- 12.lip / śr / 21:30 / IO, reż. Jerzy Skolimowski, Polska, Włochy, 2022, 86 min.
- 15.lip / sb / 21:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.
- 19.lip / śr / 21:30 / Men, reż. Alex Garland, 2022, Wlk. Brytania, 100 min.
- 22.lip / sb / 21:30 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
SIERPIEŃ
- 9.sie / śr / 21:00 / Nieznośny ciężar wielkiego talentu, reż. Tom Gormican, USA, 2022, 105 min.
- 12.sie / sb / 21:00 / W gorsecie, reż. Marie Kreutzer, Austria, Francja, Niemcy, Luksemburg, 2022, 113 min.
- 14.sie / pn / 21:00 / Maskarada, reż. Nicolas Bedos, Francja, 2022, 142 min.
- 16.sie / śr / 21:00 / Aftersun, reż. Charlotte Wells, USA, Wlk. Brytania, 2022, 98 min.
- 19.sie / sb / 21:00 / Bezmiar, reż. Emanuele Crialese, Włochy, Francja, 2022, 97 min.
- 23.sie / śr / 21:00 / Trzy tysiące lat tęsknoty, reż. George Miller, USA, 2022, 108 min.
- 26.sie / sb / 21:00 / Sundown, reż. Michel Franco, Francja, Szwecja, Meksyk, 2021, 82 min.
- 30.sie / śr / 21:00 / Paryż, 13 dzielnica, reż. Jacques Audiard, Francja, 2021, 106 min.
WRZESIEŃ
- 2.wrz / sb / 20:30 / W trójkącie, reż. Ruben Östlund, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Niemcy, 2022, 150 min.