Remont kładki dla pieszych i wiaduktu na skrzyżowaniu al. Armii Krajowej i al. Sikorskiego rozpoczął się z końcem maja. Wówczas zamknięta została jedna z kładek dla pieszych, na wysokości ul. Pobiedzisko. Druga kładka - przebiegająca równolegle - kilkadziesiąt metrów obok - nie została wyłączona z użytkowania.
Zmiany w organizacji ruchu pod obiektami
Szeroki zakres prac na wiadukcie oraz jednej z dwóch kładek oznacza konieczność wprowadzenia zmian w organizacji ruchu. Od 31 maja prace realizowane są na dole obiektów, co wymagało zawężenia fragmentu dolnej jezdni al. Armii Krajowej (w kierunku obwodnicy Trójmiasta) do jednego pasa ruchu. W przypadku robót, w których zamknięcie jednego pasa nie będzie wystarczająco bezpieczne dla kierowców, w godzinach nocnych oraz w weekendy dolna jezdnia będzie całkowicie zamykana, a ruch odbywać się będzie jezdnią górną, która przebiega po stronie zewnętrznej - równolegle do jezdni dolnej.
Całkowite zamknięcie wiaduktu dla ruchu
Od poniedziałku 21 czerwca przez dwa miesiące zamknięty dla ruchu będzie wiadukt prowadzący łukiem w lewo z al. Armii Krajowej w al. Sikorskiego. Co to oznacza dla kierowców, którzy z niego korzystają, jadąc od strony Śródmieścia? Będą musieli jechać dalej prosto, w kierunku obwodnicy Trójmiasta, ale po to, by zawrócić na tymczasowym łączniku, który wybudowany zostanie ok. 100 metrów przed skrzyżowaniem al. Armii Krajowej z al. Havla i ul. Łostowicką. Będzie też można oczywiście zawrócić na samym skrzyżowaniu.
O szykowanej zmianie organizacji ruchu informują już kierowców mobilne tablice zmiennej treści, ustawione na pasie rozdziału w ciągu al. Armii Krajowej.
Zakres robót na wiadukcie i kładce
Prace prowadzone są jednocześnie na wiadukcie drogowym od strony skrzyżowania al. Armii Krajowej z al. Havla i ul. Łostowicką oraz kładce dla pieszych od strony centrum na wysokości ul. Pobiedzisko. Zakres prac na obu obiektach obejmuje:
- naprawę powierzchni betonowych ustroju nośnego i podpór,
- likwidację rys,
- wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego,
- montaż nowych desek gzymsowych,
- wymianę izolacji, balustrad i dylatacji,
- ułożenie nowej nawierzchni,
- wzmocnienie skarp z budową schodów rewizyjnych.
Zamknięta jedna z kładek dla pieszych
W przypadku kładki, która przez cały okres prac jest wyłączona z ruchu, piesi mogą korzystać z wyremontowanej równoległej kładki, która znajduje się po drugiej stronie węzła komunikacyjnego.