Przez dwa tygodnie każdy chętny mógł zgłaszać swoją propozycję nazwy dla Systemu Roweru Metropolitalnego. Miała ona nawiązywać do Obszaru Metropolitalnego, rowerów, mobilności miejskiej i składać się z maksymalnie dwóch wyrazów.
Nadesłano 1344 zgłoszenia, spośród których kapituła konkursowa wyłoniła trzy nazwy, które trafią teraz pod finałowe głosowanie. Głosy na stronie www.rowermetropolitalny.pl można oddawać przez tydzień, od 16 do 22 kwietnia. Każdy z internautów może głosować tylko raz.
Oto finałowa trójka:
|
Jak oceniają jurorzy, uczestnicy konkursu wykazali się dużą kreatywnością. Zgłaszane przez nich nazwy związane były nie tylko z metropolią, ale także regionalnością, morzem czy postaciami historycznymi.
- Cieszymy się, że konkurs spotkał się z tak pozytywną reakcją - mówi Michał Glaser, dyrektor biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot. - Wybierając finałową trójkę kapituła konkursu kierowała się następującymi zasadami: przyszła nazwa powinna być łatwo zapamiętywalna, krótka i nie sprawiająca trudności w wymowie obcokrajowcom. W trakcie dyskusji ze smutkiem żegnaliśmy się z takimi propozycjami jak „Metropolitalny Pomykacz”, „YoloBike”, „Neptunello”, „Pomelo” (rower pomorski), „Merol”, „Wanoga (kaszub. „Podróż”) czy „Dorszower”.
Głosowanie potrwa do niedzieli, 22 kwietnia. Uroczyste ogłoszenie nazwy Roweru Metropolitalnego nastąpi 24 kwietnia w siedzibie Stowarzyszenia Turystycznego Sopot. Autor zwycięskiej nazwy otrzyma sześcioletni karnet na Rower Metropolitalny. Pozostali finaliści otrzymają roczne karnety.
Nagrody czekają także na uczestników głosowania. Aby mieć szansę na nagrodę wystarczy uzasadnić wybór nazwy, na którą oddaje się głos. Komisja wybierze najbardziej kreatywne odpowiedzi i nagrodzi je m.in. miesięcznymi karnetami na Rower Metropolitalny, biletami do kina, czy gadżetami od partnerów akcji.
SKŁAD KAPITUŁY KONKURSOWEJ
- Michał Kaczorowski – redaktor naczelny portalu Trójmiasto.pl
- Mikołaj Chrzan – redaktor naczelny Gazety Wyborczej Trójmiasto
- Mariusz Szmidka – redaktor naczelny Dziennika Bałtyckiego
- Marcin Dybuk – dyrektor Biura Marketingu i Reklamy Radia Gdańsk
- Katarzyna Michałowska – redaktor naczelna magazynu studenckiego Płyń pod prąd
- Bartek Kotowicz - agencja brandingowa Engram oraz Brandingowy.pl
- Adam Świerżewski i Marcin Fijołek - Studio Graficzne Świerszcze
- Michał Glaser, Sławina Lenart oraz Krzysztof Perycz-Szczepański – Biuro Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot |
Rower Metropolitalny będzie funkcjonował w 14 gminach: Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Tczewie, Pucku, Redzie, Kartuzach, Sierakowicach, Somoninie, Stężycy, Władysławowie, Żukowie, Pruszczu Gdańskim i Rumi. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy i operatora Systemu. Termin składania ofert upływa 25 kwietnia, tego samego dnia nastąpi otwarcie kopert.
Projekt „Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17.218.259 zł.