• Start
  • Wiadomości
  • Jasień, Ujeścisko. Wybudują Nową Jabłoniową, ale bez tramwaju. Będą za to buspasy

Jasień, Ujeścisko. Wybudują Nową Jabłoniową, ale bez tramwaju. Będą za to buspasy

W poniedziałek otwarto oferty firm zainteresowanych przygotowaniem dokumentacji projektowej dla planowanej budowy tzw. Nowej Jabłoniowej. Propozycje złożyły trzy firmy z Gdańska i jedna z Katowic.
25.07.2016
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Miasto szykuje się do stworzenia dogodnego i bezpiecznego połączenia transportowego Gdańska Południe z centrum miasta i Wrzeszczem.


To już drugi przetarg na wykonanie dokumentacji dla tego projektu. Poprzedni ogłoszono przed dwoma laty. Zwycięska firma nie wywiązała się jednak z zapisów umowy, w związku z czym miasto musiało się z nią pożegnać. W kwietniu br. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ponownie ogłosiła przetarg ograniczony na przygotowanie dokumentacji – po przeprowadzonej przez urzędników weryfikacji wśród chętnych w pierwszym etapie, do drugiego zaproszono cztery firmy.

Kto i jaką złożył ofertę?

  • Mosty Katowice Sp. z o.o. - 1 291 500 zł
  • Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. - 1 303 800 zł
  • Transprojekt Gdanski Spółka z o.o. - 2 142 660 zł
  • Europrojekt Gdańsk S.A. - 2 411 415 zł

Nowa Jabłoniowa, obok planowanej Nowej Bulońskiej i Nowej Warszawskiej, będzie elementem Strategicznego Programu Transportowego na lata 2014 - 2020 opracowanego dla Gdańska Południe.

W ramach inwestycji zaplanowano m.in. budowę ulicy Nowej Jabłoniowej z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. Jej trasa przebiegać będzie od skrzyżowania planowanej ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do skrzyżowania ul. Jabłoniowej z ul. Przywidzką. Zbudowana zostanie także ul. Przywidzka na odcinku od ul. Jabłoniowej do granicy administracyjnej Gdańska. Będą to dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. W ramach projektu zbudowane zostaną także przystanki autobusowe, kanalizacja deszczowa i system odwodnienia obok Nowej Jabłoniowej i Nowej Przywidzkiej oraz ścieżki rowerowe.

Miasto zrezygnowało z planów budowy linii tramwajowej w ramach Nowej Jabłoniowej. Po przeprowadzonych analizach okazało się bowiem, że tramwaj jeździłby na tej trasie dość rzadko, przez co nie byłby atrakcyjny dla okolicznych mieszkańców.

- Decyzja o rezygnacji z tramwaju w tym miejscu podjęta została ze względów ekonomiczno - eksploatacyjnych - zaznacza Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Możliwość pozyskania funduszy europejskich na tę inwestycję zostanie jednak zachowana dzięki planowanym bus pasom, które stanowić będą element dojazdowy do  węzła integracyjnego przy ul. Warszawskiej realizowanego w ramach planowanej budowy ul. Nowej Bulońskiej Północnej.  

Przeczytaj takżeNowe, nowe, nowe. Ulice. Bulońska, Jabłoniowa, Warszawska.

TV

MEVO od kulis i życzenia. Rower metropolitalny ma już rok