2 lutego wmurowany został kamień węgielny pod drugi i ostatni etap rewitalizacji północnego cypla Wyspy Spichrzów, która ma zakończyć się pod koniec 2023 r. Zamknie się tym samym przeobrażenie tego fragmentu historycznego Gdańska. Spółka Granaria w tym czasie zbuduje m.in. budynki apartamentowe zlokalizowane w kwartale między ulicą Pożarniczą, a Basztową.
Znajdzie się w nich ponad 500 mieszkań o zróżnicowanym metrażu. Powstanie też hotel ( w sumie ok. 40 tys. m kw. powierzchni mieszkalnych, hotelowych i użyteczności publicznej). Trwa już budowa dwóch podziemnych kondygnacji parkingu. Projekt powstał w pracowni Mąka Sojka Architekci i zgodnie z założeniami wykończenie budynków w czerwonej cegle ma nawiązywać bezpośrednio do stylu, w jakim budowane były historyczne spichlerze.
W ramach tej inwestycji Granaria realizować będzie też następujące cele publiczne:
- przebudowa na zwodzony mostu Stągiewnego
- budowa mariny
- remont Długiego Pobrzeża
Przebudowa Mariny pozwoli na zwiększenie liczby miejsc do cumowania jachtów, a dzięki temu, że Most Stągiewny będzie zwodzony jednostki pływające będą mogły swobodnie poruszać się po Motławie i w okolicach wyspy.
W pierwszym zakończonym już etapie zabudowana została część Wyspy Spichrzów od strony Motławy. Powstała też w ramach tej inwestycji nowa ruchoma kładka na Motławie. Ta inwestycja została dostrzeżona i nagrodzona pierwszą nagrodą na międzynarodowych targach MIPIM we Francji.
- Krajobraz architektoniczny północnej części Wyspy Spichrzów jest tym brakującym elementem, na który cały czas czekamy – mówi Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. inwestycji. - Trzeba pamiętać, że równocześnie realizujemy wszystkie zadania publiczne, a więc przebudowa Mostu Stągiewnego, rozbudowa mariny po drugiej stronie Mostu Stągiewnego. Tak szybko, jak uda nam się skończyć dokumentację to również przebudowa Długiego Pobrzeża, bo to również jest zadanie w ramach projektu partnerstwa publiczno-prywatnego dla Wyspy Spichrzów
Wyspa Spichrzów w nowej odsłonie jest bardzo często odwiedzana przez mieszkańców i turystów. W dobie pandemii ten ruch oczywiście się zmniejszył, ale sezon letni 2019 r. pokazał, że jest to już stały punkt na mapie turystycznej i jedno z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych miejsc w mieście.
- To miejsce wytyczyło już pewne trendy rozwojowe w Gdańsku, bo rozpoczęło nowy kierunek inwestycji realizowany w dużej mierze oczywiście przez inwestorów prywatnych, ale również poprzez inwestycje infrastrukturalne Miasta, Urzędu Morskiego jeżeli chodzi o nabrzeża, mówię o kierunku na Polski Hak. Tam widać jak teraz intensywnie rozwija się zabudowa. Zmieniane są również kolejne plany miejscowe tak, że ten obszar, który był w dużej mierze przemysłowy, opuszczony, mówię głównie o zakładach mięsnych, w najbliższych latach również bardzo szybko się zmieni. Dopełnieniem rozwoju tego obszaru będzie oczywiście projekt ulicy Nowej Wałowej i skomunikowanie tych dwóch części miasta poprzez kolejny tunel, może most. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego rusza z pracami nad koncepcją. Wkrótce poznamy na pewno szczegóły tego połączenia – dodaje Alan Aleksandrowicz.
Na Moście Stągiewnym już widać pierwsze prace FOTOGALERIA: