
Nowe rowery oznaczone są charakterystycznymi naklejkami na osłonie bagażnika i skrzydełkami z informacjami o możliwości zgłaszania uwag do testowanych pojazdów z II etapu wdrożenia. Testowe jednoślady wyróżniają się także tymczasową, sześciocyfrową numeracją (patrz zdjęcie). Jest ich w sumie 200, z czego ponad100 zasiliło dodatkowo flotę Gdańska (w I etapie do naszego miasta trafiło ok. 600 "mevek").
Testowe egzemplarze przeszły już sprawdzian wśród testerów Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot, teraz czas na opinię codziennych użytkowników.
- Nie oznacza to, że odebraliśmy testowe egzemplarze jako część drugiego etapu realizacji zamówienia - zaznacza Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo w OM G-G-S. - Odbiór II etapu nastąpi, gdy wykonawca dostarczy wszystkie rowery, a cały system - rowery, serwis, aplikacja - będzie działał prawidłowo.
Jak informuje Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska, najwięcej jednośladów przybędzie w lipcu, a docelowe 4080 pojazdów pojawi się w metropolii do połowy sierpnia.
- Bardzo intensywnie pracujemy nad poprawą i doskonaleniem systemu. Nasz serwis działa dzień i noc, przez siedem dni w tygodniu: dbając o systematyczne doładowywanie baterii i naprawiając uszkodzone rowery. Robimy wszystko, aby mieszkańcy metropolii mogli korzystać każdego dnia przynajmniej z 98 proc. obecnie dostępnej floty, czyli ponad 1200 rowerów – zapewnia Paweł Orłowski.
Warto dodać, że 98 proc. dostępności floty każdej doby to obowiązek operatora zapisany w umowie z OM G-G-S.

Tymczasem Mevo z miesiąca na miesiąc bije rekordy popularności. Tylko od początku czerwca każdego dnia rowery wypożyczane były średnio po ok. 15 - 16 tysięcy razy.
Między 26 marca (dzień uruchomienia roweru publicznego) do 8 czerwca, w systemie zarejestrowało się ponad 103 tys. użytkowników. Łącznie rowery były wypożyczane ponad 690 tys. razy - najwięcej w Gdańsku – 380 tys., Gdyni – niemal 174 tys. oraz Sopocie – blisko 36 tys.