Październik to w Gdańsku miesiąc dedykowany seniorom. Z myślą o ich problemach miejskie instytucje organizują spotkania, targi i szkolenia. Tego typu zajęcia przygotowali w tym roku również pracownicy Gdańskich Nieruchomości, gdyż spory odsetek mieszkań komunalnych i socjalnych zajmują starsi mieszkańcy.
W tym miesiącu GN zorganizowały trzy spotkania informacyjne. Ostatnie odbyło się we wtorek, 29 października, w siedzibie BOM nr 4 przy ul. Gościnnej na Oruni.
Seniorów przestrzegano m.in. przed oszustami, kórzy mogą zapukać do ich drzwi. Informacje dotyczyły też możliwości montażu czujników tlenu węgla w mieszkaniach i innych programach realizowanych przez Gdańskie Nieruchomości.
- Seniorzy mieli m.in. okazję przyjrzeć się legitymacji służbowej, jaką w trakcie spotkań poza siedzibą GN okazują nasi pracownicy - mówi Aleksandra Strug, rzeczniczka prasowa Gdańskich Nieruchomości. - Przypominaliśmy, że podczas spotkań w terenie nasi pracownicy nigdy nie proszą o podpisanie jakiejkolwiek umowy czy o zapłatę czynszu. Takie sprawy załatwiamy jedynie w siedzibie biura, a wszelkie opłaty mieszkańcy dokonują na rachunek bankowy. Staraliśmy się też wyczulić seniorów na konieczność zachowania czujności, a w przypadku jakichkolwiek wątpliwości w takich sytuacjach zachęcaliśmy do kontaktu ze Strażą Miejską, policją lub bezpośrednio z nami - dodaje.
W spotkaniach uczestniczyli również pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie oraz Straży Miejskiej. Przedstawiciele MOPR przypominali obecnym o możliwościach wsparcia, m.in. o możliwym dofinansowaniu na dostosowanie lokalu do potrzeb osób z problemami ruchowymi, a także dla osób, które mają zaległości w opłatach za czynsz.
Przedstawiciele MOPR zachęcali też seniorów do uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez kluby i koła seniorów, w tym w wydarzeniach kulturalnych czy zajęciach sportowo-rehabilitacyjnych.
Z kolei funkcjonariusze z wydziału profilaktyki Straży Miejskiej przygotowali prelekcję poświęconą kwestiom bezpieczeństwa. Były też pokazy udzielania pierwszej pomocy.
- Koledzy i koleżanki ze Straży Miejskiej podkreślają, jak ważne jest reagowanie w sytuacji, gdy ktoś potrzebuje naszej pomocy. Udzielają prostych wskazówek: jak zachować się, gdy ktoś nagle straci przytomność, upadnie lub będzie miał problemy z oddychaniem. Seniorzy dowiedzieli się, jak prawidłowo zareagować, gdzie zadzwonić, jak wezwać pomoc, a także o tym, że najważniejsza jest reakcja - zaznacza Aleksandra Strug.
W trakcie każdego z trzech spotkań seniorzy zadawali sporo pytań urzędnikom i strażnikom miejskim. Opowiadali też o własnych doświadczeniach.
- Na miejscu dostali konkretne wskazówki, gdzie i jak załatwić sprawę dotyczącą ich samych lub osób bliskich – dodaje rzeczniczka GN.
Gdańskie Nieruchomości we współpracy ze Strażą Miejską planują już kolejne spotkania-warsztaty dedykowane seniorom, jak i innym grupom wiekowym mieszkańców.
Poprzednie dwa spotkania odbyły się w Biurze Obsługi Mieszkańców nr 8, przy ul. Śniadeckich 12 oraz w Biurze Obsługi Mieszkańców nr 9, przy ul. Na Zaspę 31.