• Start
  • Wiadomości
  • Siedziba Obszaru Administracyjnego nr 4 przeniesiona na Chełm

Gdańskie Nieruchomości. Obszar Administracyjny nr 4 z kancelarią przeniesiony z Oruni na Chełm

Gdańskie Nieruchomości informują, że zmieniła się siedziba Obszaru Administracyjnego 4 wraz z Punktem Obsługi Kancelaryjnej, który dotąd był przy ul. Gościnnej 17 na Oruni. Teraz lokatorzy i dzierżawcy mieszkań lub lokali komunalnych sprawy administracyjne załatwią w nowej siedzibie, przy ul. Styp-Rekowskiego na Chełmie.
17.10.2023
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Zdjęcie przedstawia ścianę budynku, który ma dwie kondygnacje i spadzisty dach
Nowa siedziba na Chełmie znajduje się w budynku przy ul. Styp-Rekowskiego, ale wejście jest od strony ul. Łużyckiej. Do drzwi prowadzi podjazd wygodny dla osób z wózkiem
fot. gdansk.pl

Gdzie i w jakich godzinach?

Placówka przy ul. Gościnnej na Oruni została czasowo zamknięta ze względu na przygotowania do prac modernizacyjnych. 

Nowa siedziba Obszaru Administracyjnego 4 wraz z Punktem Obsługi Kancelaryjnej od 16 października mieści się na Chełmie, w punkcie przy ul. Styp Rekowskiego 14 (budynek dawnej przychodni przy ul. Buczka). Jest to część charakterystycznego budynku z arkadami, w starej części dzielnicy.

Dni i godziny funkcjonowania biura nie uległy zmianie: 

  • poniedziałek w godz. 7.00 - 15.00
  • wtorek w godz. 7.00 - 15.00
  • środa w godz.7.00 - 17.00 (także Punkt Obsługi Kancelaryjnej, od godz. 15 jedynie dyżur wyznaczonych pracowników)
  • czwartek w godz. 7.00 - 15.00
  • piątek w godz. 7.00 - 15.00
Zdjęcie przedstawia narożnik budynku. Po prawej widoczna część arkady
To charakterystyczny budynek z arkadami, który znajduje się w starej części dzielnicy Chełm.
fot. gdansk.pl

Jakie sprawy można na Chełmie załatwić?

Obszar Administracyjny poprzez bezpośredni kontakt z najemcami i dzierżawcami umożliwia mieszkańcom załatwienie spraw, związanych z dysponowaniem nieruchomościami komunalnymi.

  • Przyjmuje wnioski, przekazuje niezbędne formularze mieszkańcom i zapewnia pomoc przy ich wypełnieniu, w tym dotyczących:

1) sprzedaży lokali komunalnych,,

2) zwrotu i waloryzacji kaucji mieszkaniowych wpłaconych przez najemców,

3) uzyskania dodatku mieszkaniowego,

4) zadłużeń czynszowych i rozwiązania sytuacji w tym zakresie.

  • Przyjmuje, rejestruje zgłoszenia mieszkańców (pisemnych i ustnych) oraz udziela odpowiedzi na podania mieszkańców, dotyczących działalności Zakładu oraz nieprawidłowości dotyczących:

1) awarii lub szkód spowodowanych zdarzeniami losowymi (pożar, wichury, m.in.),

2) utrzymania czystości i porządku,

3) stanu technicznego infrastruktury towarzyszącej, w tym zieleni przydomowej,

4) rażącego naruszania przez najemców regulaminu porządku domowego, dewastacji nieruchomości i ich wyposażenia, nielegalnego poboru energii elektrycznej, wody,

5) sporów dotyczących użytkowania pomieszczeń wspólnego użytkowania, ogrodów, wykroczeń przeciwko regulaminowi porządku domowego.

Prostokątny plakat z podstawowymi informacjami, zawartymi w tekście
Plakat z informacją dla mieszkańców o przeniesieniu siedziby Obszaru Administracyjnego 4 wraz z Punktem Obsługi Kancelaryjnej na Chełm
ilustracja: Gdańskie Nieruchomości

TV

Wielka Parada Miast na otwarcie Zjazdu Hanzy w Gdańsku