Zwyciężczyni odebrała nagrody w swojej szkole (mieści się przy ul. Szyprów na Żabiance), 14 lutego. Julia otrzymała książkę, dyplom i oczywiście płócienne torby z własnym projektem, którymi będzie mogła obradować swoich bliskich oraz koleżanki i kolegów z klasy. Pakiet toreb otrzymała także jej szkoła - Osiemdziesiątka Dziewiątka.
- Chciałam pokazać, że plastik jest zły – mówi Julia Krakowiak. - Dlatego na moim projekcie ryba pływa w torbie foliowej, bo plastik bardzo szkodzi zwierzętom, które żyją w morzu. A my często też jemy ryby, więc szkodzi to też nam.
Nagrody wręczył Piotr Kowalczuk z-ca prezydent Gdańska ds. edukacji i usług społecznych.
- Julia chciałem ci bardzo podziękować. Bo w ten sposób pokazujesz, co jest dla nas najważniejsze i jak możemy na co dzień dbać o naszą planetę – powiedział prezydent. - Brawa należą się wam wszystkim – zwrócił się też do zebranych w sali. – Ponieważ przestrzegając eco zasad jesteście ambasadorkami i ambasadorami Gdańska i programu „Gdańsk bez plastiku”.
Prezydent opowiedział uczniom o założeniach programu Gdańsk bez plastiku, a także o zmianach wprowadzonych w ramach wdrażania go w życie w urzędzie. Wspomniał między innymi o wycofaniu butelkowanej wody podczas spotkań służbowych i zastąpieniu jej wodą z kranu, dzięki czemu w rezultacie zrezygnowano z 18 tysięcy plastikowych butelek.
Spotkanie w Szkole Podstawowej nr 89 było inauguracją akcji „Szkoła eco #gdanskbezplastiku”. W ramach wydarzenia starsi uczniowie obejrzeli film dokumentalny „A plastic ocean”. Projekcja połączona była z prelekcją przedstawicielki Ambasady Czystej Planety Anny Desogus - doradczyni i edukatorki w zakresie zrównoważonego rozwoju i życia w myśl zasad zero waste.
Szkoła stała się też kolejnym - po Szkole Podstawowej nr 88 w Świbnie - „opiekunem” specjalnej, wysokiej na 3 m, ekologicznej instalacji symbolizującej twórcze podejście do ponownego wykorzystywania odpadów.
W ramach akcji szkoły i placówki oświatowe będą mogły wziąć udział w szeregu kolejnych działań. Jedną z propozycji jest wprowadzenie systemu certyfikacji ekologicznej w placówkach publicznych, które zmienią dotychczasowy sposób funkcjonowanie na bardziej ekologiczny.
Dodatkowym działaniem będzie organizowanie szkoleń dla nauczycieli lub nauczycieli z uczniami, pogłębiających problematykę globalnego zanieczyszczenia plastikiem.