• Start
  • Wiadomości
  • Gdańsk Business Week - zapisy na wakacje nastoletnich biznesmenów

Gdańsk Business Week - zapisy na wakacje nastoletnich biznesmenów

Gdańsk Business Week to wakacyjny kurs biznesowy organizowany z myślą o nastolatkach. W ciągu tygodnia setka chętnych uczy się, jak prowadzi się firmę, wprowadza na rynek własny produkt zabiegając o inwestorów, pisze biznesplany, ćwiczy wystąpienia publiczne…, a przy tym świetnie się bawi. Startują zapisy na ten niezwykły wakacyjny tydzień.
14.05.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Trade Show, czyli finał Gdańsk Business Week, gdzie jak w biznesie trzeba namówić inwestora by zechciał włożyć swój kapitał w ten, a nie inny projekt
Trade Show, czyli finał Gdańsk Business Week, gdzie jak w biznesie trzeba namówić inwestora by zechciał włożyć swój kapitał w ten, a nie inny projekt
Michał Młynarczyk

Gdańsk Business Week`2018 odbędzie się w dniach 15-20 lipca. Przez sześć dni młodzież z Polski, USA i krajów Europy Wschodniej będzie zdobywać biznesową wiedzę pod okiem ekspertów i stworzy produkty w swojej pierwszej firmie. Następnie zaprezentuje je przed ekspertami z m.in. z Neoteric, WNS, State Street czy investGDA, którzy podczas finału wydarzenia zwanego Trade Show (targi przedsiębiorstw) wcielą się w rolę inwestorów i zadecydują, której firmie przyznać środki na rozwój.

Wydarzenie przygotowano z myślą o młodzieży w wieku od 15 do 19 lat. Uwaga! Wiedzę z zakresu biznesu i przedsiębiorczości zdobywa się tu wyłącznie w języku angielskim.

- Język angielski stosowany jest powszechnie w świecie biznesu. Prowadzenie zajęć w tym języku pozwala młodzieży poczuć, jak pracuje się w międzynarodowym środowisku biznesowym - tłumaczy Anna Knoff, koordynatorka Gdańsk Business Week z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. - Uczestnicy porozumiewają się po angielsku zarówno z organizatorami i doradcami firm, jak i między sobą, co wynika ze stałej obecności amerykańskich organizatorów wydarzenia oraz uczestnictwa w programie osób pochodzących z innych krajów. Całość realizowana jest także w oparciu o anglojęzyczny program komputerowy.

Uczestnicy “biznesowego tygodnia” pracować będą w dziewięciu grupach. Każda z nich tworzyć będzie swoje innowacyjne produkty i zarządzać firmą w oparciu o symulację biznesową BIZ SIM. Pracę każdego teamu koordynować i wspierać będzie polsko-amerykański duet company advisors.

Tradycją Gdańsk Business Week jest wspólne zdjęcie CEO (dyrektorów generalnych) wszystkich firm biorących w nim udział
Tradycją Gdańsk Business Week jest wspólne zdjęcie CEO (dyrektorów generalnych) wszystkich firm biorących w nim udział
Fb Gdańsk Business Week

Jednym z wielu elementów tygodnia jest „Hunk of junk”, podczas którego uczestnicy tworzą funkcjonalne przedmioty i maszyny z pozostałości po przedmiotach codziennego użytku, na przykład kartonów czy zużytych żarówek. Ostatniego dnia odbędzie się wspomniany „Trade Show”. Zadaniem każdej z dziewięciu grup nastoletnich biznesmenów jest zachęcenie inwestorów (w tej roli wspomniani już “prawdziwi” menedżerowie i samorządowcy) do zainwestowania właśnie w wypracowane w trakcie tygodnia produkty. Oczywiście, zwycięstwo należeć będzie do firmy, która zdobędzie najwięcej środków finansowych.

Jak podkreślają organizatorzy wydarzenia z GIP STARTER, Gdańsk Business Week to niezwykła przygoda, integracja, rozwój kompetencji miękkich i języka angielskiego. Poza ogromną dawką wiedzy biznesowej młodzież będzie miała okazję poznać ciekawych ludzi ze świata lokalnego i amerykańskiego biznesu.

Weź udział w GBW!
Weź udział w GBW!
GIP Starter

Rekrutacja do projektu potrwa do 15 czerwca i prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej. Koszt udziału - 500 zł. Zajrzyj także na profil GBW na Facebooku.

W dotychczasowych siedmiu edycjach Gdańsk Business Week wzięło udział blisko 700 osób.

Gdańsk Business Week to projekt realizowany przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week, które w stolicy Stanów Zjednoczonych odbywają się już od ponad 40 lat w bardzo podobnej formule.

Przeczytaj naszą relację z jednej z poprzednich edycji i rozmowę z Rachelle Plecher, wolontariuszką Washington Business Week.

TV

Finał świątecznej akcji „Każdy może pomóc”. Wymarzone prezenty jadą do dzieci i seniorów