Gdańsk Business Week`2018 odbędzie się w dniach 15-20 lipca. Przez sześć dni młodzież z Polski, USA i krajów Europy Wschodniej będzie zdobywać biznesową wiedzę pod okiem ekspertów i stworzy produkty w swojej pierwszej firmie. Następnie zaprezentuje je przed ekspertami z m.in. z Neoteric, WNS, State Street czy investGDA, którzy podczas finału wydarzenia zwanego Trade Show (targi przedsiębiorstw) wcielą się w rolę inwestorów i zadecydują, której firmie przyznać środki na rozwój.
Wydarzenie przygotowano z myślą o młodzieży w wieku od 15 do 19 lat. Uwaga! Wiedzę z zakresu biznesu i przedsiębiorczości zdobywa się tu wyłącznie w języku angielskim.
- Język angielski stosowany jest powszechnie w świecie biznesu. Prowadzenie zajęć w tym języku pozwala młodzieży poczuć, jak pracuje się w międzynarodowym środowisku biznesowym - tłumaczy Anna Knoff, koordynatorka Gdańsk Business Week z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER. - Uczestnicy porozumiewają się po angielsku zarówno z organizatorami i doradcami firm, jak i między sobą, co wynika ze stałej obecności amerykańskich organizatorów wydarzenia oraz uczestnictwa w programie osób pochodzących z innych krajów. Całość realizowana jest także w oparciu o anglojęzyczny program komputerowy.
Uczestnicy “biznesowego tygodnia” pracować będą w dziewięciu grupach. Każda z nich tworzyć będzie swoje innowacyjne produkty i zarządzać firmą w oparciu o symulację biznesową BIZ SIM. Pracę każdego teamu koordynować i wspierać będzie polsko-amerykański duet company advisors.
Jednym z wielu elementów tygodnia jest „Hunk of junk”, podczas którego uczestnicy tworzą funkcjonalne przedmioty i maszyny z pozostałości po przedmiotach codziennego użytku, na przykład kartonów czy zużytych żarówek. Ostatniego dnia odbędzie się wspomniany „Trade Show”. Zadaniem każdej z dziewięciu grup nastoletnich biznesmenów jest zachęcenie inwestorów (w tej roli wspomniani już “prawdziwi” menedżerowie i samorządowcy) do zainwestowania właśnie w wypracowane w trakcie tygodnia produkty. Oczywiście, zwycięstwo należeć będzie do firmy, która zdobędzie najwięcej środków finansowych.
Jak podkreślają organizatorzy wydarzenia z GIP STARTER, Gdańsk Business Week to niezwykła przygoda, integracja, rozwój kompetencji miękkich i języka angielskiego. Poza ogromną dawką wiedzy biznesowej młodzież będzie miała okazję poznać ciekawych ludzi ze świata lokalnego i amerykańskiego biznesu.
Rekrutacja do projektu potrwa do 15 czerwca i prowadzona jest za pośrednictwem strony internetowej. Koszt udziału - 500 zł. Zajrzyj także na profil GBW na Facebooku.
W dotychczasowych siedmiu edycjach Gdańsk Business Week wzięło udział blisko 700 osób.
Gdańsk Business Week to projekt realizowany przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER wspólnie z Miastem Gdańsk i Washington Business Week, które w stolicy Stanów Zjednoczonych odbywają się już od ponad 40 lat w bardzo podobnej formule.
Przeczytaj naszą relację z jednej z poprzednich edycji i rozmowę z Rachelle Plecher, wolontariuszką Washington Business Week.