GZDiZ w porozumieniu z Pomorskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków przystąpił niedawno do naprawy fragmentu nawierzchni ul. Bogusławskiego przy zabytkowej Katowni, w miejscu, gdzie łączy się ona z Targiem Węglowym. Prowadzone prace polegają na wymianie zniszczonych płyt chodnikowych oraz fragmentu nawierzchni, którą ma zastąpić kostka kamienna.
Podczas robót odkryte zostały fragmenty szyn tramwajowych z początku XX wieku. Tory funkcjonowały w tym miejscu aż do lipca 1959 toku. Tędy właśnie przebiegał wjazd na ul. Długą z Wałów Jagiellońskich. Trasa tramwajów prowadziła następnie w kierunku Przeróbki i Stogów.
Na temat przyszłości odkrytych torów od kilku dni żywo dyskutowali internauci. Oględzin szyn dokonał Igor Strzok, Pomorski Wojewódzki Konserwator Zabytków i wskazał, aby zachować. Tak więc wraz z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni ustalono, że odkryty fragment torowiska zostanie na swoim miejscu i będzie wyeksponowany. W tym miejscu po remoncie nie pojawi się ponownie asfalt, a kostka kamienna, którą obudowane zostaną tory. Przewidywany termin zakończenia prac to koniec listopada.
Czytaj też: Bazylika Św. Mikołaja. Częściowe otwarcie świątyni możliwe już na Wielkanoc