
Początek buspasa wyznaczono na połączeniu ulic Wały Piastowskie - Łagiewniki, natomiast jego koniec na styku ulic Wały Jagiellońskie - Bastion Św. Elżbiety.
- Dzięki powstaniu blisko kilometrowego buspasa pasażerowie podróżujący na tym odcinku autobusami komunikacji miejskiej zaoszczędzą od kilku do kilkunastu minut w porównaniu do obecnych czasów przejazdu - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Pas ruchu dla autobusów będzie umożliwiał poruszanie się również pojazdów taxi, służb miejskich, motocykli i motorowerów.
Wyznaczenie buspasa będzie miało wpływ na organizację ruchu nie tylko na Wałach Piastowskich oraz Podwalu Grodzkim, ale również na Błędniku. Obecnie, jadąc od strony Wrzeszcza w kierunku Dworca Głównego, kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy, które umożliwiają jazdę na wprost.
Po wprowadzeniu zmian:
ze skrajnego lewego pasa będzie można wyłącznie skręcić w lewo w ulicę Rajską
obecny prawy pas na Błędniku płynnie przejdzie w środkowy pas na Podwalu Grodzkim
za sygnalizacją świetlną skrajny prawy pas będzie początkiem buspasa
Po zmianie organizacji ruchu na ul. Wały Piastowskie pojazdy poruszające się w kierunku Huciska pojadą tylko z dwóch pasów. Kierowcy jadący ulicą Wały Piastowskie chcąc skręcić w prawo w ul. Kupiecką lub w kierunku Błędnika w stronę Wrzeszcza będą korzystać ze wspólnego pasa wraz z autobusami.
Powstanie buspasa to nie jedyna zmiana, która zostanie wprowadzona w tym czasie.
W drugiej połowie miesiąca kierowcy będą mogli już pojechać Nowym Podwalem Grodzkim - drogą pod Forum Gdańsk. Odcinek o długości 1,5 km omija Hucisko i ma charakter przelotowy.