Za komercjalizację terenów położonych wzdłuż Trasy Sucharskiego, rozciągających się w stronę Portu Gdańsk i Terminala DCT, odpowiada miejska spółka Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego (investGDA).
InvestGDA ma już na swoim koncie udane zagospodarowanie miejskich gruntów przy ul. Kartuskiej, czyli Parku Przemysłowo - Technologicznego Maszynowa, gdzie działa obecnie ponad 30 firm.
Idąc tropem sukcesu Parku, w podobny sposób przeprowadzić chce komercjalizację w przyportowym Pomorskim Centrum Inwestycyjnym, oferując w dzierżawę działki w pełni uzbrojone (w infrastrukturę wodociągową, kanalizacyjną i energetyczną) z dogodną drogą dojazdową.
Pierwszy etap prac budowalnych, na który investGDA ogłosił przetarg pod koniec grudnia, obejmie budowę drogi dojazdowej do działek od biurowca Koga przy ul. Andruszkiewicza, wzdłuż ul. Sucharskiego wraz z połączeniem do ul. Kontenerowej, prowadzącej do terminala DCT. Równocześnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła zamówienie publiczne na rozbudowę ul. Andruszkiewicza wraz z układem wodno - ściekowym, dzięki czemu sieć uzyska najwyższe parametry techniczne.
- Zapisy planu miejscowego dla Centrum są bardzo dobre i dopuszczają zróżnicowane funkcje. Przedsiębiorcy będą mogli prowadzić na tym terenie wiele rodzajów działalności. Ogłoszenie przetargów to sygnał, że już teraz inwestorzy mogą zacząć z nami rozmawiać o swoich planach i potrzebach - mówi Alan Aleksandrowicz, prezes zarządu investGDA. - Negocjacje z pierwszymi potencjalnymi dzierżawcami już się rozpoczęły. Kto będzie pierwszy, ten zapewni sobie najlepszą lokalizację.
Prowadzenie działalność na terenie PCI będzie możliwe na dwa sposoby. Firmy będą mogły wybudować własny zakład czy magazyn w oparciu o wieloletnią umowę dzierżawy działki i zabezpieczenie hipoteczne lub wynająć place i magazyny, które zbuduje investGDA. Przewidziany okres dzierżawy wynosi 30 lat z możliwością przedłużenia na kolejne 30.
Firma, która zdecyduje się na dzierżawę działki, liczyć może na kompleksowe wsparcie od investGDA: od udostępnienia materiałów planistycznych, badań geologicznych i warunków technicznych poprzez pomoc w uzyskaniu uzgodnień czy pozwoleń na budowę, aż po zaangażowanie projektantów i wykonawców współpracujących z Agencją.
- To jest wartość dodana naszego projektu, bo nie pozostawiamy naszych klientów samych sobie - podkreśla Alan Aleksandrowicz. - Zależy nam, żeby oferta była atrakcyjna, stąd kompleksowe inwestycje w infrastrukturę. Chcemy, żeby w tym miejscu jak najszybciej powstały miejsca pracy i żeby podatki pochodzące z Centrum zasilały budżet miasta.
Swoje miejsce w PCI znajdą przedsiębiorstwa o zróżnicowanym profilu działalności. Agencja przewiduje zainteresowanie nie tylko ze strony branży logistycznej, ale również przemysłowej, produkcyjnej, spożywczej, zajmującej się przetwórstwem. Tereny centrum mogą być atrakcyjne także dla stoczni jachtowych, które dzięki nowemu układowi drogowemu uzyskają dostęp do portowych nabrzeży.
Warto dodać, że w kolejnym etapie tworzenia infrastruktury na potrzeby komercjalizowanego terenu powstanie bezpośrednie połączenie dróg wewnętrznych PCI z ul. Nową Portową. Dzięki temu układ drogowo- sieciowy Centrum połączony zostanie z ciągami komunikacyjnymi wewnątrz portu.
Czytaj także:
Nowe tereny dla inwestorów w Gdańsku - zapowiada Alan Aleksandrowicz