Jak informuje Monika Rogo z zespołu prasowego UG, celem studiów jest doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela przedszkola i edukacji początkowej. Studenci dowiedzą się, jak przygotować dziecko do osiągnięcia sukcesu w nauce języka polskiego i angielskiego oraz poznają tajniki pracy logopedy.
Wydział Filologiczny Uniwersytetu Gdańskiego poszerzył swą ofertę o nowe studia podyplomowe – „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka”. Kandydat spełniający kryteria naboru na studia podyplomowe „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka” powinien wykazać się:
- Tytułem licencjata lub magistra
- Kwalifikacjami nauczycielskimi do prowadzenia zajęć w przedszkolu i klasach początkowych szkoły podstawowej
- Pozytywnym wynikiem rozmowy kwalifikacyjnej w języku polskim i angielskim (na poziomie co najmniej B2) na temat CV kandydata (w obecności komisji rekrutacyjnej powołanej przez Dziekana)
Uczestnik studiów podyplomowych „Dwujęzyczność - metody nauki i terapii dziecka” będzie zdobywać wiedzę, umiejętności i kompetencje określone programem kształcenia, w szczególności ukierunkowane na doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela edukacji początkowej i logopedy. Absolwent tych studiów będzie metodoznawcą dwujęzyczności, rozumiejącym zagadnienia lingwistyczne, jakie występują w procesie edukacji dzieci.
Studia dotyczące dwujęzyczności są odpłatne (całościowo lub ratalnie), prowadzone w trybie niestacjonarnym (zaocznym).
Program studiów obejmuje 390 godzin zajęć realizowanych w ciągu 3 semestrów. Rekrutacja trwa do 12 stycznia 2018.
Więcej informacji tutaj.