Nowa droga, dedykowana osobom jeżdżącym na rowerach, ma około 3 km długości. Rozpoczyna się przy Węźle Elbląska. Odcinek od Miałkiego Szlaku odbija w ul. Sitowie, a następnie poprzez położony za torami Lotos Kolej “peryferyjny” odcinek ul. Elbląskiej, przecina ul. Tama Pędzichowska, i kończy się przy granicy Gdańska, na wysokości rafinerii - w rejonie skrzyżowania z ul. Elbląską.
Jej nawierzchnia jest bitumiczna. Szerość drogi wynosi 3 metry.
Nowo wybudowana trasa rowerowa to odcinek szlaku rowerowego o znaczeniu międzynarodowym R10 oraz Wiślanej Trasy Rowerowej R9, których realizacja finansowana jest z udziałem funduszy unijnych. Droga przebiega częściowo po wydzielonych torach ruchu wzdłuż istniejących dróg, a częściowo wzdłuż nowych dróg rowerowych, które będą jednocześnie pełniły rolę ścieżki serwisowej.
W ramach inwestycji wybudowano wydzieloną rowerową szosę, obiekt mostowy nad Kanałem Rudniki (w formie kładki dla rowerów) oraz przejazd rowerowy przez ul. Tama Pędzichowska wraz z progami zwalniającymi dla pojazdów. Na całej trasie pojawiło się też oznakowanie pionowe i poziome. Przy okazji przebudowana została również sieć kanalizacji deszczowej i gazowej oraz sieci elektroenergetyczne.Projekt zrealizowało konsorcjum firm: Lider konsorcjum: WPRD GRAVEL Sp. z o.o. i Partner Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „ELGRUNT” Marian Mielewczyk. Jako jedyne złożyło ono ofertę w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzoruje przebieg miejskich inwestycji.
Realizacja inwestycji pochłonęła 4 mln zł.
Przeczytaj także:
Nowa droga rowerowa. Na dwóch kółkach z Miałkiego Szlaku do granic Gdańska