POMOC PRAWNA
Od poniedziałku, 25 lipca, uruchomiony zostanie nowy bezpłatny punkt pomocy prawnej dla mieszkańców przy ul. Partyzantów 36a pok. 20 (II p.) oraz wsparcie pracownika socjalnego:
- poniedziałek w godz. 15-19;
- wtorek - 8.30- 12.30
- środa w godz. 15-19
- czwartek - 8.30- 12.30
Wizyty umawiane są na konkretny dzień i godzinę pod całodobowym numerem telefonu: 58 778 60 00.
MOPR przypomina także, że gdańszczanie, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji wynikającej z klęski żywiołowej mogą skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej w ramach programu Ministerstwa Sprawiedliwości. Informacja nt. punktów darmowej pomocy prawnej w Gdańsku TUTAJ lub telefonicznie: 58 320 53 55.
DOSTARCZANIE KONTENERÓW, SPRZĄTANIE, OSUSZANIE:
Dyżurny inżynier miasta: telefon 58 52 44 500, email: dim@gdansk.gda.pl.
Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego: tel. 58 778 60 00.
Pod te numery (zapotrzebowanie na kontenery zgłaszamy TYLKO do dyżurnego inżyniera miasta), można dzwonić także w takich sprawach, jak:
- pomoc w uprzątaniu podwórek i piwnic, którą wykonuje specjalna grupa sprzątająca GZNK;
- pomoc w osuszaniu pomieszczeń;
- wsparcie dla osób starszych w ocenie stanu technicznego budynku.
POMOC SOCJALNA, ZASIŁKI ORAZ POMOC PSYCHOLOGICZNA:
Pomoc socjalna to m.in. zasiłki celowe z tytułu klęski żywiołowej. Wszelkie informacje w Centrum Pracy Socjalnej 7, ul. Marynarki Polskiej 134a,: tel. 58 520 70 10 lub 58 520 70 09. CPS 7 wspiera mieszkańców dzielnic Wrzeszcz, Strzyża, Siódmy Dwór, Oliwa i Osowa. Inne dzielnice - np. Orunia lub Nowy Port - mogą skorzystać z pomocy pracowników socjalnych innych Centrów, ich wykaz z adresami TUTAJ.
Wniosek o zasiłek można pobrać TUTAJ.
Całodobowo działa też Centrum Interwencji Kryzysowej przy ul. Gustkowicza 13 w Nowym Porcie – udziela pomocy psychologicznej i schronienia dla mieszkańców. Zgłoszenia: tel. 58 511 01 21, e-mail: cik@fdds.pl
ZGŁASZANIE SZKÓD:
Dokumenty dotyczące szkód materialnych można pobrać, wypełnić, a potem składać w Zarządzie Dróg i Zieleni, Gdańsk, ul. Partyzantów 36, telefon: 58 34 12 041. Informacje, jakie dokumenty są potrzebne, i jak wygląda procedura zgłaszania szkód, TUTAJ.