Kilkanaście wzorów odzieży zebranych pod wspólnym hasłem #GDNcollection prezentuje charakterystyczne dla tożsamości Gdańska miejsca, ale w nieoczywistej perspektywie. Fotografie użyte w kolekcji poddane zostały artystycznej obróbce projektantów marki Diverse, a kontury Głównego Miasta oddano z pomocą nowoczesnej kreski. Do wyboru będą również koszulki czy bluzy opatrzone mniejszymi, delikatnymi nadrukami, w subtelny sposób podkreślającymi związek z Gdańskiem. Umieszczono na nich m.in. hasztag #ILoveGDN (Gdańsk posługuje się nim w mediach społecznościowych) i oznaczenie współrzędnych geograficznych miasta.
Marka odzieżowa dla bursztynu
Ważnym elementem graficznym kolekcji zaprojektowanej w barwach białej, czarnej i melanżowej szarości są gdańskie dźwigi. Warto dodać, że jeden procent zysku ze sprzedaży każdej sztuki odzieży #GDNcollection przeznaczony zostanie na ratowanie stoczniowych żurawi.
-Podczas rozmów nad kształtem kolekcji prezydent Paweł Adamowicz zaproponował taką formę wsparcia dla gdańskich dźwigów i od razu podchwyciliśmy ideę - mówi Justyna Kuziak, specjalistka ds. marketingu i PR firmy ETOS S.A. (właściciel marki Diverse). - Zaproponowaliśmy Gdańskowi stworzenie wspólnej kolekcji po dobrych zeszłorocznych doświadczeniach z Sopotem. Naszym klientom spodobały się sopockie koszulki, kontynuacja tematu to była naturalna kolej rzeczy - dodaje Justyna Kuziak, która wybór Gdańska tłumaczy pozytywnym wizerunkiem miasta, kojarzącym się z miłymi, wakacyjnymi wspomnieniami. - Poza tym zarówno dla Gdańska, jak i dla naszej marki niezmiernie ważnymi wartościami są wolność i podążanie własną ścieżką.
Sukienki, damskie topy i koszulki oraz męskie bluzy i t-shirty sygnowane symbolami Gdańska trafią do 300 salonów Diverse w całej Polsce w połowie maja 2016 r., będą dostępne również w sklepie internetowym marki.
Luźny styl plus bursztyn
Premierowa prezentacja kolekcji odbędzie się 17 marca podczas Gali Bursztynu i Mody Amber Look Trends&Styles 2016 w Polskiej Filharmonii Bałtyckiej.
- Jedna z kolekcji prezentowanych podczas gali jest zawsze związana z Gdańskiem, w tym roku oczywiście będzie to firmowana przez miasto kolekcja Diverse - mówi Irena Stępień-Pierożyńska z Wydziału Promocji, Informacji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Stoczniowe dźwigi i symbole miasta, zmieniające się na scenie dynamicznie jak w kalejdoskopie będą motywem przewodnim modowego show. Gala jest imprezą towarzyszącą Międzynarodowym Targom Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif, nie może się więc obyć bez odpowiednich akcentów. Dlatego też podczas pokazu modelki i modele ubrani w stroje z #GDNcollection zaprezentują dedykowaną kolekcji biżuterię z bursztynami autorstwa Emilii Kohut. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku ukazuje bursztyn jako element główny biżuterii i ukazując go w niecodziennej oprawie udowadnia, że może być dodatkiem nawet do codziennych, sportowych stylizacji - takich jak kolekcja Diverse.
Poszczególne obiekty wykonane są z syntetycznej żywicy i szorstkiego betonu (w tonacji szarości, bieli i czerni) - z materiałów, które korespondują z ciepłą naturą bursztynu.
Uczestnicy gali zostaną zaproszeni do wsparcia akcji ratowania dźwigów na specjalnym stoisku Fundacji Gdańskiej usytuowanym w foyer filharmonii. Fundacja od dwóch lat zbiera fundusze na rzecz zachowania stoczniowych żurawi w krajobrazie miasta.

