- Bałtycki Kongres Marketingu Sportowego to najbardziej prestiżowa oraz rozbudowana pod względem medialnym impreza branży sportowej w Regionie Morza Bałtyckiego - twierdzi Andrzej B. Piotrowicz, prezes zarządu Bałtyckiego Klastra Przemysłu Czasu Wolnego, który obok Stadionu Energa Gdańsk jest organizatorem wydarzenia. - Nie będziemy się koncentrowali na sporcie, ale na aspektach biznesowych sportu, wszystkim tym, co związane jest biznesem w sporcie.
W ciągu dwóch dni Kongresu odbywać się będą debaty, prelekcje i panele dyskusyjne dotyczące sportu i biznesu w różnych odsłonach. Wśród prelegentów znaleźli się wybitni specjaliści w różnych dziedzinach życia: biznesmeni, politycy, finansiści, prawnicy, pracownicy administracji publicznej, sportowcy.
Udział w trzeciej edycji Bałtyckiego Kongresu Marketingu Sportowego zapowiedzieli m.in. Andrzej Bojanowski - zastępca prezydenta Miasta Gdańska, Krzysztof Czuba - wiceprezes zarządu Alior Bank Spółka Akcyjna, Marcin Herra - wiceprezes zarządu Związku Piłki Rręcznej w Polsce ds. rozwoju, marketingu i EURO 2016, Stanisław Kluza - pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej i były minister finansów, Jan de Zeeuw - manager piłkarski. Nie zabraknie znakomitych i aktywnych jeszcze nie dawno sportowców, wśród nich będą: mistrzyni świata i olimpijska w pływaniu Otylia Jędrzejczak, zawodowy mistrz świata w boksie Dariusz Michalczewski, mistrz świata i olimpijski w wioślarstwie Adam Korol, czy medalista mistrzostw świata w piłce ręcznej Marcin Lijewski.
O czym będzie można posłuchać podczas Kongresu? Oto niektóre z wielu debat i prelekcji:
- Chleba czy igrzysk? Czy sport jest lekarstwem na wszelkie bolączki dzisiejszego świata?
- Komu to się opłaca? Czyli zwolnienia podatkowe na rzecz sportu
- Prawo do nazwy. Czy warto być sponsorem tytularnym?
- Mocne uderzenie. Czyli o działaniach promujących sporty walki
- Wygrywają tylko ci, co się nie poddają
- Było cudnie, czyli jak tworzyć atmosferę podczas wydarzeń sportowych
- Marketing cyfrowy z perspektywy firmy globalnej
- Angażować & wspierać. Czyli o różnych formach edukacji i wsparcia finansowego
- Co tak drogo? Czyli o biletowaniu imprez
Kongres podzielony został na dwie części:
- Bałtycki Kongres Marketingu Sportowego zobacz program
- Sport In Digital Media Convent zobacz program
Na obie części można nabyć karty wstępu. Bilet na 2 dni BKMS kosztuje 500 zł, na 1 dzień - 350 zł. Bilet na SDMC na 2 dni kosztuje 350 zł, na 1 dzień - 200 zł.
Organizatorami tegorocznej edycji kongresu są: Bałtycki Klaster Przemysłu Czasu Wolnego wraz z Areną Gdańsk.