
- Pomysł na serię związaną z Gdańskiem pojawił się już kilka lat temu - mówi Joanna Kowalczuk, kierownik Działu Marketingu Ziaja Ltd: - Zależało nam na oddaniu charakteru miejsca, w którym żyjemy, pracujemy, tworzymy. Firma Ziaja powstała w 1989 roku i od początku związana jest z Pomorzem, z którego nieustannie czerpie inspiracje.
Sól morska, bursztyn i kocanka zamknięte w butelkach
Siedziba Ziai mieści się w Gdańsku, firma produkcyjna na Kaszubach, a w nowej linii kosmetyków wykorzystano m.in substancje aktywne pozyskiwane z kolagenu morskiego i roślinności nadmorskiej: kocanki nadmorskiej, szanty zwyczajnej, babki drobnolistnej i naturalnych mikroelementów. Ziaja już wcześniej wypuściła linię kosmetyków Sopot, czyli typowo letnie, plażowe specyfiki jak kremy brązujące, mleczko utrwalające opaleniznę itp.
Teraz przyszedł czas na Gdańsk.
- Nietuzinkowy zapach preparatów przywodzi na myśl naturę morza i skalistą roślinność - zachwala Joanna Kowalczuk. - To orzeźwiająca mieszanka świeżo roztartych roślin skalistych, które tworzą zamszowo-wodną tonację. Delikatne dolne nuty zapachu tworzy sól morska i lekko żywiczny bursztyn.

Na niebieskich i białych pudełkach i tubkach znalazły się rysunki charakterystycznych dla miasta elementów - Neptun, Żuraw, stoczniowe dźwigi. GdanSkin to 13 produktów do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Seria pojawiła się w sklepach na początku lipca.
Ziaja Ltd angażuje się też w życie kulturalne Gdańska. W tym roku, już po raz trzeci z rzędu, firma otrzymała zaszczytną nagrodę Splendor Gedanensis w kategorii Mecenasa Gdańskiej Kultury. Firma jest stałym sponsorem spektakli realizowanych przez Teatr Wybrzeże. W 2016 roku objęła finansową opieką również Gdański Festiwal Tańca, Festiwal Jazz Jantar i Gdański Festiwal Muzyczny.
Nagroda Splendor Gedanensis. Znamy kandydatów do nagrody za rok 2017
Pralinki i czekolady też opowiadają o Gdańsku
Gdańsk ma też własną linię słodyczy - ekskluzywnych pralinek i czekolad, którą stworzyła Gdańska Organizacja Turystyczna z fabryką czekolady „Bałtyk”, artystką malarką Magdą Benedą i historykiem profesorem Andrzejem Januszajtisem. W skład tej wizytówki miasta wchodzą pralinki o kilku smakach.
- Ten projekt jest wyjątkowy, bo wszystko w nim jest gdańskie - mówi Łukasz Wysocki, Prezes Gdańskiej Organizacji Turystycznej. - Gdańska Organizacja Turystyczna, gdańska malarka, gdański historyk i gdański producent czekolady. Ta linia łączy w sobie wartości turystyczne, artystyczne, historyczne i doskonały gdański smak.
Czekoladowe produkty można kupić wyłącznie w punktach Informacji Turystycznej w Gdańsku. W Gdańskim Centrum Informacji Turystycznej przy ulicy Długi Targ 28/29, w Informacji Turystycznej w tunelu przy Dworcu Głównym PKP i przez stronę internetową www.sklep.visitgdansk.com