• Start
  • Wiadomości
  • Budowa Nowej Warszawskiej. Przetarg na budowę pierwszego etapu linii tramwajowej będzie powtórzony

Budowa Nowej Warszawskiej. Przetarg na budowę pierwszego etapu linii tramwajowej będzie powtórzony

Oferty zaproponowane w przetargu na realizację kolejnego odcinka gdańskiej linii tramwajowej były zbyt drogie. Miasto podjęło więc decyzję o powtórzeniu postępowania przetargowego na budowę pierwszego etapu linii tramwajowej tzw. Nowej Warszawskiej. Miasto na ten cel zabezpieczyło 20 mln złotych.
09.06.2020
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Linia tramwajowa w tzw. Nowej Warszawskiej połączy się z liniami tramwajowymi w alejach Havla i Adamowicza
Linia tramwajowa w tzw. Nowej Warszawskiej połączy się z liniami tramwajowymi w alejach Havla i Adamowicza
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

 

- Miasto Gdańsk będzie realizować linię tramwajową w ciągu ul. Nowa Warszawska. Przetarg zostanie powtórzony z przedłużeniem czasu realizacji zadania - zaznacza Alan Aleksandrowicz, zastępca prezydenta ds. inwestycji.

Pierwszy etap realizacji tzw. Nowej Warszawskiej obejmuje przebudowę skrzyżowania istniejącej linii tramwajowej biegnącej wzdłuż al. Havla oraz infrastruktury podziemnej. O realizację zadania ubiegało się dwóch wykonawców: konsorcjum, którego liderem jest firma TOR-KAR-SSON za realizację zadania zaproponowało cenę 37 980 000 zł. oraz MTM S.A, który realizację robót oszacował na kwotę 38 809 505, 51 zł.

 

  Tramwaj w al. Pawła Adamowicza. W poniedziałek rozpoczęły się przejazdy techniczne na nowej trasie

 

Wpływ na tak wysoką cenę mógł mieć nie tylko zakres prac, ale też określony w zamówieniu termin zakończenia określony na grudzień 2020 r. Dlatego zdecydowano, aby termin realizacji w nowym postępowaniu określić w miesiącach, co w przypadku długiej procedury zamówień publicznych, wskaże realny czas na prowadzenie robót. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca na wykonanie zadania będzie miał okres 10 miesięcy - licząc od daty podpisania umowy.

- Czas potrzebny na przeprowadzenie postępowania przetargowego, od momentu ogłoszenia przetargu do zawarcia umowy to okres około 3 miesięcy. Jeśli procedury przebiegać będą zgodnie z założeniami, oferty wykonawców poznamy na przełomie lipca i sierpnia, a umowa mogłaby zostać zawarta we wrześniu. Prace na torowisku ruszą wówczas jesienią, ale z uwagi na zakres prac oraz zbliżający się okres zimowy, w którym nie mogą być prowadzone roboty na torowisku, zakończenie realizacji I etapu Nowej Warszawskiej przypadać będzie już 2021 roku - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. 

Kiedy powstanie już Nowa Warszawska, znacznie skróci się czas dojazdu z południowych dzielnic miasta do centrum.

 

  Rozpoczęły się prace modernizacyjne na kolejnym odcinku al. Grunwaldzkiej

 

Pierwszy etap prac zakłada m.in. przebudowę torowiska w al. Havla
Pierwszy etap prac zakłada m.in. przebudowę skrzyżowania al. Havla z ul. Łódzką
Fot. Bartłomiej Borowczak / www.gdansk.pl

Jakie prace zakładają oba etapy inwestycji?

 

I etap - skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką

W tym etapie przebudowane zostanie skrzyżowanie al. Havla z ul. Łódzką. Zaplanowano budowę torów tramwajowych na tym odcinku, a także jezdni i ścieżki rowerowej. Ponadto wybudowany zostanie przystanek przy ul. Łódzkiej. Jeśli procedura przetargowa przebiegać będzie bez zakłóceń, zakończenie robót budowlanych planowane jest w połowie 2021 roku.

II etap - połączenie linii tramwajowej z pętlą przy ul. Jabłoniowej/al. Adamowicza

Tutaj prace zaplanowano na odcinku od przystanku przy ul. Łódzkiej do pętli Jabłoniowa/al. Pawła Adamowicza. Ogłoszenie postępowania dla tej części inwestycji planowane jest w IV kwartale bieżącego roku. Realizacja inwestycji ma zakończyć się w połowie 2022 roku.

Efektem realizacji obu etapów będzie połączenie tramwajowe al. Havla z al. Adamowicza. Budowa tzw. Nowej Warszawskiej jest jednym z elementów programu Gdański Projekt Komunikacji Miejskiej - etap IV A, który jest współfinansowany z funduszy unijnych. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020.

TV

Każdy może pomóc