• Start
  • Wiadomości
  • Budowa Nowej Bulońskiej rozpoczęła się na dobre. Trwa przygotowanie gruntu pod przyszłe torowisko

Budowa Nowej Bulońskiej rozpoczęła się na dobre. Trwa przygotowanie gruntu pod przyszłe torowisko

Wzdłuż trasy przyszłej linii tramwajowej i nowej drogi pojawili się pierwsi robotnicy, którzy rozpoczęli przygotowania terenu pod planowaną inwestycję. Trwa wycinka drzew, usuwanie gruzowisk i oczyszczanie terenu. Na miejscu są też geodeci i tzw. obsługa laboratoryjna, która bada tutejszą glebę.
30.04.2018
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
By móc rozpocząć prace budowlane trzeba wcześniej oczyścić teren, a także usunąć kilka drzew. Nasadzenia zastępcze zaplanowano m.in. w Pasie Nadmorskim
By móc rozpocząć prace budowlane trzeba wcześniej oczyścić teren, a także usunąć kilka drzew. Nasadzenia zastępcze zaplanowano m.in. w Pasie Nadmorskim
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Umowę na budowę tzw. Nowej Bulońskiej Północnej uroczyście podpisano 17 kwietnia br. u zbiegu ulic Bulońskiej i Myśliwskiej – w miejscu, gdzie swój początek będzie miała nowa droga i linia tramwajowa. Inwestycję realizuje konsorcjum, którego liderem jest firma NDI S.A.

Ulica Nowa Bulońska Północna będzie liczyć 2,7 km długości. Połączy ona istniejącą ul. Bulońską z ul. Jabłoniową. W ramach inwestycji powstanie dwutorowa linia tramwajowa (o długości 2,6 km), która swój początek będzie miała przy istniejącej linii tramwajowej na skrzyżowaniu ul. Bulońskiej i Myśliwskiej. Na trasie przetnie m.in. ulice Stolema i Kartuską, a kończyć się będzie na wysokości skrzyżowania z ul. Warszawską i Jabłoniową. Wzdłuż nowej ulicy zaplanowano cztery przystanki komunikacji miejskiej.

Powstanie też ścieżka rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą - od skrzyżowania ulicy Bulońskiej z ulicą Myśliwską do skrzyżowania ulicy Jabłoniowej i Warszawskiej.

Nowa Bulońska będzie jedną jezdnią dwupasową (ale zachowana zostanie rezerwa terenu pod budowę drugiej jezdni), dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Skrzyżowanie ulicy Nowej Bulońskiej z Nową Politechniczną i Nową Wołkowyską zaprojektowane zostało w formie wyspy centralnej, a pozostałe skrzyżowania - jako skanalizowane.

W ramach inwestycji powstanie też węzeł integracyjny tramwajowo – autobusowy tzw. "węzeł Ujeścisko" wraz z parkingiem dla samochodów osobowych i rowerów oraz węzeł przesiadkowy tramwajowo - autobusowy tzw. "węzeł Zabornia". Zaplanowano też budowę lub przebudowę odcinków ulic m.in.: Myśliwskiej, Nowej Wołkowyskiej, Myśliwskiej Południowej, Stolema, Kartuskiej, Limbowej, łącznice węzła z ul. Armii Krajowej, tzw. Nową Warszawską i tzw. Nową Jabłoniową. Na przystankach tramwajowych oraz na węźle integracyjnym "Ujeścisko" zbudowane zostaną zadaszone parkingi rowerowe, a nad potokiem Siedleckim powstanie most (drogowy, tramwajowy). Przy okazji wyregulowane zostanie koryto potoku Siedleckiego na długości około 272 metrów oraz wykonany przerzut wód z tego potoku do zbiornika "Łabędzia".

Na placu budowy tzw. Nowej Bulońskiej Północnej pojawili się pierwsi robotnicy
Na placu budowy tzw. Nowej Bulońskiej Północnej pojawili się pierwsi robotnicy
Grzegorz Mehring/www.gdansk.pl

Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, przypomina, że tramwaj w ul. Nowej Bulońskiej Północnej połączy się w przyszłości z docelowym tramwajem na ul. Warszawskiej, a ta linia będzie z kolei kontynuowana w kierunku ul. Havla.

- W miejscu, w którym skończymy to zadanie, a więc przy skrzyżowaniu Nowej Bulońskiej, Warszawskiej i Jabłoniowej, powstanie duży węzeł integracyjny. Tutaj znajdzie się rozjazd, który będzie miejscem odpoczynku dla kierowców autobusów oraz motorniczych tramwajów. Będzie tam również węzeł przesiadkowy i parkingi rowerowe. Wybudowany zostanie także rozjazd na planowaną w przyszłości zajezdnię tramwajową – informował dyrektor Bartosiewicz.

Tędy przebiegać będzie tzw. Nowa Bulońska Północna
Tędy przebiegać będzie tzw. Nowa Bulońska Północna
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Nowa Bulońska będzie stanowiła przede wszystkim tzw. odcinek tranzytowy - ze względu na sąsiedztwo ogródków działkowych.

Zgodnie z umową inwestycja powinna zakończyć się w lipcu 2019 r. Jej koszt to 192 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 58,5 mln zł.

TV

Mniej bruku - więcej drzew!