8. edycja Festiwalu Narracje rozpoczyna się niepozornie, od kontemplacji w Kościele Zielonoświątkowym przy ulicy Mennonitów. Pomysł, aby przed wyruszeniem w podróż po Biskupiej Górce, która 21 i 22 października przemieniła się w artystyczną przestrzeń, zatrzymać się na chwilę w XIX-wiecznym zabytku, należy do Ani i Adama Witkowskich, kuratorów wrzeszczańskiej odsłony festiwalu w 2014 roku. Ten początek w najstarszym zabytku, który znajduje się w dzielnicy, stanowi już pewną podpowiedź, co czeka zwiedzających dzielnicę podczas Narracji.
Artyści zaproszeni przez kuratora Stacha Szabłowskiego do tworzenia tegorocznej edycji festiwalu znakomicie wykorzystali ciekawą przeszłość i wielowarstwową historię niezwykłej dzielnicy, jaką jest Biskupia Górka. Wiele instalacji ma wyraźne tło historyczne, jak grająca rzeźba-szubienica, czyli zaprojektowane przez Dagmarę Pochyłę „Piękne widmo”. Jej praca to bezpośrednie nawiązanie do publicznej egzekucji oprawców ze Stutthofu, do której doszło po II wojnie światowe na placu przy ulicy Pohulanka na Biskupiej Górce.
Do najstarszej historii dzielnicy wyraźnie odwołuje się także Marcin Zawicki, którego wideo „Schwarzes Meer” przywołuje czasy średniowiecza, gdy działały na tych terenach żwirowiska i kopalnie gliny. Z kolei Witek Orski sięga do historii dzielnicy sprzed kilku lat i w nieczynnym lokalu użytkowym na czas Narracji tworzy fikcyjną galerię sztuki, w której umieszcza tylko jedno dzieło - tajemniczy baner „Shine On You Crazy Diamond”, który pewnego dnia zawisł na jednej z kamienic Biskupiej Górki.
Podczas spaceru w ramach Narracji warto być szczególnie uważnym, w przeciwnym wypadku można przegapić instalację Martyny Jastrzębskiej - betonowy słup graniczny z napisem „wolno nam kochać”, którym artystka wskazuje na izolację dzielnicy od reszty Gdańska. Także praca Grzegorza Kozery, której częścią są cmentarne, sztuczne kwiaty rozłożone na trasie zwiedzania instalacji, może umknąć mniej bacznym obserwatorom, zwłaszcza, że zwiedzanie odbywa się w dość dużych grupach.
Trudno za to przegapić bardzo widowiskową instalację w Szkole Podstawowej nr 21. Vox Populi - instalacja Zorki Wollny, w której nagrania głosów mieszkańców dzielnicy odtwarzane są na aparacie dźwiękowym zbudowanym przez Andrzeja Wasilewskiego na bazie cewki Tesli - transformatora powietrznego wytwarzającego napięcie elektryczne rzędu milionów woltów.
Głos mieszkańców Biskupiej Górki słyszalny jest także, jako jeden z elementów pracy Michała Marczaka i Normana Leto, zatytułowanej „Dostrzegalnia gwiazd”. Imponująca wizualnie instalacja umieszczona na boisku sportowym Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji jest hołdem złożonym doktorowi Nathanielowi Mateuszowi Wolfowi, wybitnemu lekarzowi, astronomowi-entuzjaście i społecznikowi, który stworzył „kapsułę czasu”. Miał w niej spędzić sto lat po śmierci, po czym zostać wybudzony. Eksperyment się nie udał, ale posłużył artystom do poszukiwania odpowiedzi na pytanie, jak rysuje się odległa przyszłość dzielnicy: co stanie się z Biskupią Górką za kolejne sto lat?