Metody kupna biletów kolejowych
W ramach Taryfy Pomorskiej pasażerowie mogą kupować bilety na trasy obsługiwane przez SKM i POLREGIO przed wejściem do pociągu, korzystając z falomatów na stacjach i peronach, albo przykładając kartę FALA lub każdą kartę płatniczą, lub też online - w aplikacji mobilnej lub portalu pasażera.
Zastosowane w systemie FALA rozwiązania pozwalają kupić cyfrowe bilety w komunikacji miejskiej, a teraz już także bilety kolejowe bez konieczności używania gotówki, czy papierowych biletów.
Jak oceniasz komunikację miejską w Gdańsku? Wypełnij ankietę, wpłyń na zmiany
Wygoda i minimum formalności (bez drukowania biletów)
Spółka InnoBaltica, odpowiedzialna za wdrożenie Systemu FALA oraz firma Asseco Data Systems - wykonawca systemu, poszerzyły usługi o sprzedaż biletów kolejowych na SKM i POLREGIO w ramach Taryfy Pomorskiej.
- To dla nas ważny moment. Oddajemy w ręce pasażerów kluczowy element Systemu FALA - można powiedzieć, że jest to jego kręgosłup. Udostępnienie sprzedaży biletów kolejowych w FALI było dużym wyzwaniem - mówi Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltiki: - Udało nam się wdrożyć rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby współczesnych pasażerów. Stawiamy na wygodę, efektywność i minimalizację formalności, wykorzystując zbliżeniową technologię płatności. Urządzenia Systemu FALA nie drukują biletów. Zakup biletu można potwierdzić w urządzeniu, a podczas kontroli wystarczy przyłożyć nośnik, kartę płatniczą, Kartę FALA do kontrolerki.
Pierwszy region w Polsce łączący transport publiczny w jednym miejscu
System FALA umożliwia zakup biletów na komunikację miejską i transport kolejowy w skali regionalnej. To pierwszy tego typu system w Polsce. System działa według zasady „wsiadaj i jedź”. Pasażer nie musi znać cen biletów, ponad 100 taryf, ani kilkuset ulg dostępnych w Pomorskiem.
- Integracja kolei z transportem miejskim w całym województwie wyróżnia System FALA na tle innych projektów tego typu, zarówno w kraju, jak i w Europie - podkreśla Paweł Barnaś, dyrektor zarządzający, Asseco Data Systems. - Oferujemy kompleksową usługę nabywania biletów na transport publiczny w jednej spójnej platformie zakupowej, która łączy wiele elementów i funkcjonalności rozproszonych do dziś w różnych miejscach. Platforma otwiera możliwość wdrażania różnych modeli taryfowych, takich jak: taryfy łączone, taryfy dynamiczne, optymalizowane dobowo, itp. Naszym priorytetem pozostaje dostarczenie elastycznego systemu, który spełni oczekiwania mieszkańców i turystów korzystających z transportu publicznego.
Nowi operatorzy w usługach przewozowych Gdańska
Podróżuj wygodnie z FALĄ
Bilety elektroniczne można kupić wygodnie, łatwo i szybko zarówno w aplikacji „System FALA”, jak i w ponad 6 tysiącach falomatów i czytników dostępnych w pojazdach komunikacji miejskiej, na stacjach kolejowych i na peronach.
- Elastyczne rozwiązania FALI nie zobowiązują do pobierania aplikacji ani zakładanie konta w systemie, chociaż daje ono większe możliwości użytkownikom.
- Bilety elektroniczne można kupić za pomocą karty płatniczej lub urządzenia obsługującego płatności zbliżeniowe. Może to być zegarek albo smartfon.
- Pasażer decyduje, która forma jest dla niego najlepszą opcją.
Konto pasażera - dlaczego warto?
Utworzenie konta pasażera daje dostęp do wszystkich funkcji, ułatwiając podróżowanie łączonymi środkami transportu. Własny profil w systemie to również możliwość spersonalizowania podróżniczych celów i udogodnień, a także automatyczna subskrypcja, ustawianie ulg, zakładanie kont rodzinnych.
Kulturalna zachęta - akcja „Bilet za bilet”
InnoBaltica wychodzi do pasażerów z propozycją kulturalną i zachęca do kupowania biletów okresowych w Systemie FALA. Zakup tego rodzaju biletu uprawnia pasażera do odbioru bezpłatnego voucher-a do kina.
Jak to działa?
Wystarczy kupić bilet okresowy w systemie, a następnie wysłać zgłoszenie na adres: promocja@systemfala.pl Po weryfikacji zakupu pasażer otrzyma elektroniczny voucher, który może wymienić na bilet do kina.
Szczegółowe informacje o akcji „Bilet za bilet” oraz regulamin dostępne są na stronie systemfala.pl w zakładce BILET ZA BILET. Akcja trwa do 31.12.2024 r. lub do wyczerpania zapasów. Warto dodać, że w akcji udział biorą także pasażerowie, którzy dokonali zakupu biletu okresowego FALA w aplikacji lub przez portal Jestem z Gdańska (bilety oznaczone w ten sposób: @FALA).
Potrzebujesz wsparcia? Dzwoń
Zespół obsługi technicznej oraz infolinii jest do dyspozycji użytkowników systemu FALA. Jego zadania to udzielanie pasażerom informacji o systemie, przyjmowanie reklamacji oraz odbieranie sygnałów o błędach technicznych wynikających z użytkowania FALI.
- Zapraszamy do codziennego używania systemu oraz do zgłaszania wszelkich sygnałów, które mogą usprawnić działanie naszej aplikacji, portalu czy urządzeń. Wszystkie sygnały są dla nas bardzo ważne. Dbamy o to, aby każdy błąd naprawić tak szybko, jak tylko jest to możliwe - podkreśla Radomir Matczak, prezes zarządu InnoBaltica.
Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 06:00-20:00 oraz w soboty od 06:00 do 16:00. Kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@systemfala.pl
Projekt „Zwiększenie dostępności regionalnego transportu kolejowego w województwie pomorskim poprzez jego integrację z transportem lokalnym – budowa elektronicznej Platformy Zintegrowanych Usług Mobilności” został dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.