• Start
  • Wiadomości
  • Będzie zwrot za prąd po awarii sieci ciepłowniczej? GPEC już działa w tej sprawie

Będzie zwrot za prąd po awarii sieci ciepłowniczej? GPEC już działa w tej sprawie

Mieszkańcy, którzy na skutek awarii na kilka dni zostali odłączeni od ogrzewania i ciepłej wody, mogą odetchnąć z ulgą - usterka została usunięta. Teraz Gdańskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej pracuje nad tym, by możliwy był zwrot kosztów za prąd pobrany na dogrzanie się grzejnikami i farelkami wypożyczanymi bezpłatnie przez GPEC w czasie awarii.
28.01.2019
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Tak wyglądała mobilna wypożyczalnia elektrycznych ogrzewaczy przy ul. Wagnera. Za konieczność korzystania z grzejników z powodu awarii mieszkańcom będzie przysługiwać rekompensata
Tak wyglądała mobilna wypożyczalnia elektrycznych ogrzewaczy przy ul. Wagnera. Za konieczność korzystania z grzejników z powodu awarii mieszkańcom będzie przysługiwać rekompensata
Fot. Dominik Paszliński / www.gdansk.pl

Przypomnijmy: do awarii doszło w nocy z czwartku na piątek, 24/25 stycznia. Bez ogrzewania pozostali mieszkańcy nie tylko dziewięciu gdańskich dzielnic (Suchanino, Piecki-Migowo, Jasień, Szadółki, Ujeścisko-Łostowice, Chełm, Orunia, Siedlce i Wzgórze Mickiewicza), ale też części Sopotu. Zawiniło pęknięcie rury ciepłowniczej w rejonie ul. Sobieskiego.

Jeszcze w trakcie feralnej nocy ekipy techniczne zaczęły usuwać przyczyny awarii - okazało się to jednak, że nie było to takie proste i zabrało więcej czasu niż zakładno. Stąd pomysł Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, by jak najszybciej ochronić mieszkańców przed styczniowym mrozem i zaoferować ogrzewanie zastępcze.

- Naszym priorytetem w czasie ostatnich dni było jak najszybsze przywrócenie ciepła do mieszkańców górnego tarasu Gdańska. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie punktów, w których mieszkańcy mogli bez zbędnych formalności i za darmo wypożyczyć grzejniki elektryczne. Nie jest to działanie standardowe, ale też nie często przerwy w dostawie ciepła trwają tak długo - komentuje menedżer ds. mediów w GPEC, Jadwiga Grabowska.

Podczas awarii ciepłowniczej GPEC wypożyczał mieszkańcom grzejniki elektryczne
Podczas awarii ciepłowniczej GPEC wypożyczał mieszkańcom grzejniki elektryczne
zdj. Dominik Paszliński/gdansk.pl

Pomysł się przyjął, grzejniki odebrały setki mieszkańców. Teraz, gdy awaria została naprawiona i ciepło wróciło do gdańskich domów (zobacz: Awarie naprawione. Ciepło wróciło do wszystkich mieszkańców południowych dzielnic. AKTUALIZACJA), GPEC prosi o ich zwrot.

Grzejniki można oddawać w poniedziałek, 28 stycznia, i we wtorek, 29 stycznia, w specjalnych punktach, w tych samych lokalizacjach, w których grzejniki były wydawane (tj. ul. Lema 8, ul. Cygańska Góra 1 - parking przy budynku Gdańskich Nieruchomości, ul. Wagnera 13), w godzinach 17:00-20:00. Dodatkowo w tym tygodniu będzie dostępny dla mieszkańców całodobowy punkt, w którym będzie można zwrócić grzejnik w budynku GPEC, przy ul. Słowackiego 159b.

- Mamy prośbę do mieszkańców, by w miarę możliwości zwracać grzejniki zapakowane w kartony, co bardzo ułatwi nam logistykę - apeluje GPEC.

Dla tych, którzy zmuszeni byli dogrzewać się w ten sposób przez ostatnie dni, przedsiębiorstwo ma też dobrą wiadomość. Planowany jest zwrot kosztów poniesionych przez mieszkańców z powodu awarii. Na szczegóły trzeba będzie jednak trochę poczekać.

- Jeśli chodzi o rekompensaty za korzystanie z alternatywnych źródeł ciepła podczas przerw w dostawie ciepła, będziemy Państwa informować w najbliższych dniach. Prosimy o śledzenie naszej strony internetowej oraz profilu w mediach społecznościowych - mówi Grabowska.

Podobnie w przypadku, gdyby któyś z mieszkańców zauważył nieprawidłowości w dostawie ogrzewania - GPEC również prosi o kontakt.

- Mimo, że parametry wracają już do normy, mogą zdarzać się przypadki, w których w pojedynczych domach wciąż są zakłócenia w dostawie ogrzewania lub ciepłej wody, np. parametry są odczuwalnie niższe - tłumaczy Grabowska. 

Poza zapowietrzeniami na instalacjach wewnętrznych w budynkach, winne mogą być np. zapchane filtry lub drobne uszkodzenia na węzłach. Przed telefonem do biura obsługi klienta GPEC, warto sprawdzić zawory (czy są otwarte) i, jeśli to możliwe, odpowietrzyć obieg.

TV

Jarmark Bożonarodzeniowy otwarty!