
- Decyzja o wejściu na listę projektów dofinansowywanych z UE wiaduktu Biskupia Górka to doskonała informacja nie tylko dla gdańszczan ale mieszkańców całej metropolii bo dziennie przejeżdża tamtędy wiele tysięcy aut - komentuję decyzję ministerstwa prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. - Mamy tez nadzieje, że wojewoda Dariusz Drelich nie zapomni o integralnej z węzłem budowie kubaturowego parkingu, który chcemy wybudować wspólnie z Urzędem Marszałkowskim, a pod który wojewoda miałby przekazać grunt. Liczymy też na to, że PiS mimo iż jest partią antysamorządową zrozumie ze to samorządy najefektywniej i najkorzystniej dla mieszkańców wydatkują środki i czekamy na kolejne dobre dla gdańszczan informacje z Warszawy.
Przypomnijmy: celem zadania „Przebudowa wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku” jest poprawa dostępności komunikacyjnej Gdańska. W zakres rzeczowy przedsięwzięcia wchodzi przebudowa wiaduktu Biskupia Górka (rozbiórka istniejącego wiaduktu i budowa nowych wiaduktów drogowych w ciągu ulicy Trakt Św. Wojciecha) wraz z budową i przebudową układu drogowego do obsługi komunikacyjnej rejonu od ul. 3 Maja do ul. Augustyńskiego. W zakresie przedsięwzięcia znajduje się również budowa parkingu wielopoziomowego przy ul. Okopowej, obsługującego znajdujące się tam urzędy administracji państwowej i samorządowej. Jednostką realizującą projekt jest Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska. Planowany termin realizacji 2017-2019.
![]() Wizualizacja inwestycji
materiały prasowe
|
Miasto Gdańsk jest w posiadaniu dokumentacji projektowej pn. "Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Dokumentacja została sporządzona dla wiaduktu i parkingu wielopoziomowego.
Koszt realizacji wiaduktu ogółem: 138.469.158,91zł, w tym koszty kwalifikowalne 138.463.008,91zł. Wysokość dofinansowania to 117.693.557,57zł (85% od środków kwalifikowalnych).
Dofinansowanie pochodzi ze środków POIiŚ, działanie 4.2 Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza sieci drogowej TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego.
Więcej informacji TUTAJ.