Wakacyjne remonty w edukacji. Trwa 15 dużych inwestycji
Program Dobry Start
Wnioski o dofinansowanie do wyprawki szkolnej można składać od początku lipca do końca listopada, jednak im szybciej to zrobimy, tym szybciej pieniądze znajdą się na koncie. Jeżeli wniosek trafi do ZUS do końca sierpnia to wypłata będzie najpóźniej we wrześniu.
W ramach programu Dobry Start rodzice i opiekunowie - bez względu na dochody i sytuację zawodową - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętu oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
"Końskie wakacje" w ramach Akcji Lato w Gdańsku
Jak złożyć wniosek w programie Dobry Start?
Można to zrobić tylko elektronicznie:
- w aplikacji mobilnej mZUS,
- na PUE/eZUS,
- przez bankowość elektroniczną lub
- na portalu Emp@tia.
Pieniądze ZUS przeleje na podany we wniosku numer konta.
Niezależnie od sposobu wysyłki wniosku, ZUS będzie się kontaktował z wnioskodawcą przez PUE/eZUS, jest to więc dobra okazja, aby przypomnieć sobie hasło do profilu. Podczas wypełniania wniosku trzeba podać wszystkie niezbędne dane takie jak np. PESEL dziecka, nazwę i adres szkoły oraz aktualny numer konta.
Dobry Start - wiek uczniów
Wsparcie otrzymuje raz w roku dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20 lat lub 24 lat w przypadku dzieci z odpowiednimi orzeczeniami o niepełnosprawności. Wiek 20 i 24 lat liczony jest rocznikowo.
Oznacza to, że uczniowie ostatnich klas techników i liceów oraz uczniowie szkół policealnych są uprawnieni do świadczenia, jeśli ukończyli 20 lat (lub 24 lata) przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Uwaga! Świadczenie nie przysługuje na dzieci, które uczą się w tzw. zerówkach, ani na studentów.
Od nowego roku szkolnego (2025/2026) w programie obowiązuje jedna zmiana, która dotyczy uchodźców z Ukrainy. Otrzymają oni świadczenie Dobry Start pod warunkiem, że dziecko uczy się w szkole należącej do polskiego systemu oświaty.