• Start
  • Wiadomości
  • Od 15 grudnia ruszają pociągi z Trójmiasta do czeskiej Pragi. Bilety już w sprzedaży

Od 15 grudnia ruszają pociągi z Trójmiasta do Pragi, stolicy Czech. Bilety już w sprzedaży

PKP Intercity potwierdziło - od 15 grudnia rusza bezpośrednie połączenie kolejowe z Trójmiasta do czeskiej Pragi. Pociąg Baltic Express pokona tę trasę w 9 godzin, zatrzymując się po drodze m.in. w Tczewie, Bydgoszczy, Poznaniu, Wrocławiu czy Bystrzycy Kłodzkiej. Zaplanowano cztery kursy na dobę. Bilety w promocyjnej cenie od 30 euro są już w sprzedaży w kasach biletowych, aplikacji mobilnej oraz systemie ebilet.intercity.pl.
31.10.2024
Więcej artykułów poświęconych Gdańskowi znajdziesz na stronie głównej gdansk.pl
Na peronie kolejowym stoją ludzie, młody mężczyzna obejmuje młoda kobietę. Po torach jedzie pociąg.
15 grudnia odjedzie pierwszy pociąg z Gdańska do Pragi
Fot. Przemysław Kozłowski / www.gdansk.pl

Na tę elektryzującą wiadomość czekało wielu czechofilów, turystów pragnących zwiedzić stolicę Czech, a także Czechów marzących o wypadzie nad Bałtyk. A właściwie na potwierdzenie tej wiadomości i początek sprzedaży biletów, gdyż informacje o planach uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Gdynia - Praga ukazywały się w mediach od miesięcy. Teraz już wszystko jest jasne.

Nie tylko Praga, nie tylko PKP Intercity

Jak mówi rzecznik prasowy PKP Intercity Maciej Dutkiewicz, pierwszy pociąg z Gdyni do Pragi wyruszy 14 grudnia, ale będzie to kurs techniczny. Czy z pasażerami na pokładzie? Tego jeszcze nie wiadomo, ale na pewno pasażerowie będą mogli udać się w podróż Baltic Expressem już dzień później - 15 grudnia. I to nie koniecznie aż do samej Pragi.

- Ten pociąg będzie spełniał różne funkcje. Dowiezie Czechów, którzy chcą zobaczyć morze, nad Bałtyk. Dowiezie Polaków, którzy chcą zwiedzić Pragę i Czechy. Ale będzie to też pociąg regionalny, kursujący cztery razy na dobę, który dowiezie pasażerów do Bystrzycy Kłodzkiej w Kotlinie Kłodzkiej, a po drodze do takich miast jak Tczew, Bydgoszcz, Poznań czy Wrocław - tłumaczy Maciej Dutkiewicz i dodaje, że bilety do Pragi można już kupować w aplikacji mobilnej oraz systemie ebilet.intercity.pl lub kasach biletowych na dworcach.

Warto dodać, że bilety można kupić nie tylko od polskiego przewoxnika, ale również na stronie czeskiego narodowego przewoźnika České dráhy - www.cd.cz.

„Przyjedź z nami do Polski. Nad morze, na łono natury lub w podróż służbową tylko w zaciszu pociągu” - reklamuje połączenie na swojej stronie przewoźnik, a rzecznik spółki České dráhy Petr Šťáhlavský wyjaśnia: - Od 15 grudnia 2024 r. České dráhy będą obsługiwać nowe połączenie Baltic Express Praga - Gdynia we współpracy z polską spółką PKP Intercity. České dráhy zapewni obsługę pociągów w Czechach, polski partner PKP Intercity w Polsce. PKP Intercity będzie świadczyć wszelkie usługi na terenie Polski, w tym m.in. sprzedaż biletów, rezerwacje, eksploatację pociągów itp. W Czechach pociągi Baltic Express zatrzymują się na stacjach Lichkov, Jablonné nad Orlicí, Letohrad, Ústí nad Orlicí, Pardubice, Kolín i Praga.

Cena bazowa biletów jest u obu przewoźników taka sama i wynosi na trasie Gdynia - Praga około 78 euro, natomiast każdy z przewoźników może ustalać ceny promocyjne, tak jak zrobiono na start. Jak informuje PKP Intercity promocyjne ceny z Trójmiasta do Pragi zaczynają się od 29,90 euro. A u Czechów?

Najtańsze bilety drugiej klasy na pociąg wyruszający z Gdańska, 15 grudnia o godzinie 8:29 kosztują:

  • 130,96 zł na stronie PKP IC
  • 742 Kč (126,14 zł po kursie 0,17 zł za 1 koronę czeską) na stronie ČD

Standard Intercity

Jak podaje PKP Intercity, połączenia z Trójmiasta będą realizowane w godzinach porannych, popołudniowych oraz nocą. Taka oferta zapewni pasażerom dużą elastyczność w wyborze dogodnego połączenia. Najszybszy pociąg Baltic Express pokona odcinek Gdynia-Praga w około 9 godzin. 

Zestawienie pociągów Baltic Express będzie obejmowało wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. W relacji międzynarodowej, na trasie Gdynia - Praga, znajdą się 3 wagony ČD drugiej klasy oraz 1 wagon PKP IC pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław - Praga pociągi będą prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław - Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych będą kursowały: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz 5 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia - Wrocław pociągi będą miały 11 wagonów. Na tym odcinku pociągi Baltic Express będą obsługiwane przez nowe lokomotywy EU160.

Rzecznik Maciej Dutkiewicz dodaje, że w wagonach możemy się spodziewać udogodnień standardu Intercity, jak np. klimatyzacja, wifi, czy gniazdka do ładowania telefonów i laptopów.

Grafika z mapą Polski i trasą pociągu z Gdyni do Pragi.
Baltic Express z Gdyni do Pragi
Graf. PKP Intercity

 

TV

Mieszkańcy włączają się w rewitalizację Biskupiej Górki