W przypadku, gdy osoba fizyczna lub podmiot prowadzi (lub ma zarejestrowaną) działalność gospodarczą pod adresem nieruchomości na której zostało zrealizowane zadanie objęte dotacją lub nieruchomość ta stanowi własność firmy wnioskodawcy – wnioskodawca jest zobowiązany do przedłożenia poniższych informacji:
lub
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
- wniosek o udzielenie dotacji,
- kserokopie rachunków lub faktur dokumentujące poniesione wydatki (oryginały rachunków/faktur należy okazać w dniu podpisania umowy dotacji)
- oświadczenie, według wzoru opracowanego przez Urząd miejski w Gdańsku, dotyczące:
- zgody właściciela/współwłaściciela nieruchomości na instalację kolektora słonecznego
i wypłatę dotacji, - odbioru technicznego instalacji kolektora słonecznego,
- zgody właściciela/współwłaściciela nieruchomości na instalację kolektora słonecznego
- podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany przedstawić:
- oświadczenie o wielkości pomocy de minimis jaką Wnioskodawca otrzymał w roku, w którym składa wniosek o udzielenie dotacji oraz w ciągu dwóch lat poprzedzających rok, w którym składa wniosek albo oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis w w/w okresie,
- informacje o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis.
- nie dotyczy -
- nie dotyczy -
- Wnioski rozpatrywane są w kolejności wpływu.
- Wnioski należy składać w terminie od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia.
- Wnioski nie rozpatrzone w roku, w którym zostały złożone – podlegają rozpatrzeniu w roku następnym.
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 1
ul. Partyzantów 74
80-254 Gdańsk
informacja ogólna
tel. 58 323 69 00
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 3
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
pokój nr 40
tel. 58 323 60 64 do 67
ZESPÓŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW NR 4
ul. Wilanowska 2
80-809 Gdańsk
stanowisko informacji i składania korespondencji
tel. 58 323 71 30
Wnioski można składać również drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Gdańsku, Biuro Energetyki, ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk.
W przypadku przesłania wniosku drogą pocztową – o terminie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Biuro Energetyki
ul. Nowe Ogrody 8/12
80-803 Gdańsk
tel. 58 768 82 13
Na odrzucenie wniosku w procesie kwalifikacji – odwołanie nie przysługuje.
- Uchwała Nr XVIII/450/19 z dnia 19 grudnia 2019 r. Rady Miasta Gdańska z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu udzielania dotacji celowych na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną"
- Uchwała Nr XX/531/20 Rady Miasta Gdańska z dnia 27 lutego 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia „Regulaminu udzielania dotacji celowych na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną”
- Uchwała Nr XXXI/812/20 Rady Miasta Gdańska z dnia 17 grudnia 2020 r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia "Regulaminu udzielania dotacji celowych na zadania związane z ochroną środowiska i gospodarką wodną"
O udzielenie dotacji ubiegać się mogą podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych:
- osoby fizyczne,
- wspólnoty mieszkaniowe,
- osoby prawne,
- przedsiębiorcy.
Wysokość dotacji ustala się według następujących zasad:
- 50% wydatków, nie więcej niż 2 000 zł dla osób fizycznych, osób prawnych i przedsiębiorców, z wyłączeniem wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych,
- 50% wydatków, nie więcej niż 10 000 zł dla wspólnot mieszkaniowych,
- 50% wydatków, nie więcej niż 20 000 zł dla spółdzielni mieszkaniowych.
Dotacją objęte są wydatki poniesione na zakup i montaż kolektorów słonecznych.
Dotacja przekazywana jest w formie zwrotu udokumentowanych wydatków, związanych z realizacją zadania po jego zakończeniu.
Dotacją objęte są wydatki poniesione w roku kalendarzowym, w którym łożono wniosek o dotację jak również w roku poprzedzającym rok złożenia wniosku.
Dotacje wypłacane są do wyczerpania środków finansowych zarezerwowanych na dany rok budżetowy.