ZADANIA zespołu:
- zebranie i analiza informacji niezbędnych do opracowania procedur i sposobów zapobiegania naruszeniom praw dzieci i młodzieży oraz rekomendowanie Prezydentowi Miasta Gdańska priorytetowych kierunków działania;
- identyfikacja lokalnych potrzeb w przedmiotowym zakresie;
- wsparcie w postaci rekomendacji społeczności jednostek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańska w uaktualnianiu statutów zapewniających należytą ochronę praw dzieci i młodzieży;
- wsparcie merytoryczne dla szkolnych rzeczników praw ucznia oraz przedstawicieli Samorządów Uczniowskich.
SKŁAD - 12 osób:
- główny specjalista ds. koordynacji działań na rzecz przestrzegania i promocji praw ucznia Wydziału Edukacji UMG – Przewodnicząca
- kierownik Referatu Szkół Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Gdańsku
- dwoje przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska wskazanych przez Młodzieżową Radę Miasta Gdańska
- dwoje rzeczników praw ucznia działających przy szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańska po jednym ze szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych
- przedstawiciel Gdańskiego Centrum Mediacji Szkolnej i Rówieśniczej
- przedstawiciel Pomorskiej Izby Adwokackiej
- przedstawiciel Stowarzyszenia Sędziów Polskich "IUSTITIA"
- przedstawiciel Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku
- przedstawiciel Gdańskiej Rady ds. Równego Traktowania
- przedstawiciel Gdańskiej Rady Imigrantów i Imigrantek
Tryb pracy i harmonogram spotkań zespołu:
- w pracach Zespołu mogą uczestniczyć inne osoby niebędące jego członkami, które posiadają przydatną wiedzę specjalistyczną w omawianej dziedzinie (eksperci),
- obsługę administracyjno-organizacyjną Zespołu zapewnia Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Gdańsku,
- pracą Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu.
HARMONOGRAM SPOTKAŃ ustalony na spotkaniu inauguracyjnym - ostatni czwartek miesiąca z uwzględnieniem dni wolnych:
rok szkolny 2023/2024:
- 24 stycznia 2024 - zobacz: Protokół nr 1 z dnia 24 stycznia 2024 roku (122.79 KB, pdf)
- 29 luty 2024 - zobacz: Protokół nr 2 z dnia 29 lutego 2024 roku (138.51 KB, pdf)
- 21 marca 2024 (online) - spotkanie przeniesione
- 25 kwietnia 2024 - zobacz: Protokół nr 3 z dnia 25 kwietnia 2024 roku (134.18 KB, pdf)
- 23 maja 2024 (online),
- 20 czerwca 2024
Masz swoje spostrzeżenia, propozycje, uwagi, którymi chcesz się z nami podzielić?
Napisz: rzecznikdlaucznia@edu.gdansk.pl