ZADANIA zespołu:
- zebranie i analiza informacji niezbędnych do opracowania procedur i sposobów zapobiegania naruszeniom praw dzieci i młodzieży oraz rekomendowanie Prezydentowi Miasta Gdańska priorytetowych kierunków działania;
- identyfikacja lokalnych potrzeb w przedmiotowym zakresie;
- wsparcie w postaci rekomendacji społeczności jednostek oświatowych dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańska w uaktualnianiu statutów zapewniających należytą ochronę praw dzieci i młodzieży;
- wsparcie merytoryczne dla szkolnych rzeczników praw ucznia oraz przedstawicieli Samorządów Uczniowskich.
SKŁAD - 12 osób:
- główny specjalista ds. koordynacji działań na rzecz przestrzegania i promocji praw ucznia Wydziału Edukacji UMG – Przewodnicząca,
- kierownik Referatu Szkół Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Gdańsku,
- dwoje przedstawicieli Młodzieżowej Rady Miasta Gdańska wskazanych przez Młodzieżową Radę Miasta Gdańska,
- dwoje rzeczników praw ucznia działających przy szkołach, dla których organem prowadzącym jest Gmina Miasta Gdańska po jednym ze szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych,
- przedstawiciel Gdańskiego Centrum Mediacji Szkolnej i Rówieśniczej,
- przedstawiciel Pomorskiej Izby Adwokackiej,
- przedstawiciel Stowarzyszenia Sędziów Polskich "IUSTITIA",
- przedstawiciel Okręgowej Izby Radców Prawnych w Gdańsku,
- przedstawiciel Gdańskiej Rady ds. Równego Traktowania,
- przedstawiciel Gdańskiej Rady Imigrantów i Imigrantek.
Tryb pracy i harmonogram spotkań zespołu:
- w pracach Zespołu mogą uczestniczyć inne osoby niebędące jego członkami, które posiadają przydatną wiedzę specjalistyczną w omawianej dziedzinie (eksperci),
- obsługę administracyjno-organizacyjną Zespołu zapewnia Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Gdańsku,
- pracą Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu.
HARMONOGRAM SPOTKAŃ ustalony na spotkaniu inauguracyjnym - ostatni czwartek miesiąca z uwzględnieniem dni wolnych:
- 24 stycznia 2024 - zobacz: Protokół nr 1 z dnia 24 stycznia 2024 roku (122.79 KB, pdf)
- 29 luty 2024 - zobacz: Protokół nr 2 z dnia 29 lutego 2024 roku (138.51 KB, pdf)
- 25 kwietnia 2024 - zobacz: Protokół nr 3 z dnia 25 kwietnia 2024 roku (134.18 KB, pdf)
- 23 maja 2024 (online) - zobacz: Protokół nr 4 z dnia 23 maja 2024 roku (134.18 KB, pdf) (199.6 KB, pdf)
- 20 czerwca 2024 - zobacz: Protokół nr 5 z dnia 20 czerwca 2024 roku (134.18 KB, pdf) (142.9 KB, pdf)
- 3 październik 2024 - zobacz: Protokół nr 6 z dnia 3 października 2024 roku (134.18 KB, pdf) (142.29 KB, pdf)
- 24 październik 2024 - zobacz: Protokół nr 7 z dnia 24 października 2024 roku (241.41 KB, pdf)
- 28 listopad 2024 - zobacz: Protokół nr 8 z dnia 28 listopada 2024 roku (122.89 KB, pdf)
- 28 stycznia 2025 - zobacz: Protokół nr 1 z dnia 28 stycznia 2025 roku (155.85 KB, pdf)
- 25 luty 2025 - zobacz: Protokół nr 2 z dnia 25 lutego 2025 roku (115.47 KB, pdf)
- 25 marca 2025 - zobacz: Protokół nr 3 z dnia 25 marca 2025 roku (250.63 KB, pdf)
- 27 maja 2025 - zobacz: Protokół nr 4 z dnia 27 maja 2025 roku
Masz swoje spostrzeżenia, propozycje, uwagi, którymi chcesz się z nami podzielić?
Napisz: rzecznikdlaucznia@edu.gdansk.pl
