Zgodnie z § 11 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. poz. 1120 z późn. zm.) uczeń szkoły dla dzieci i młodzieży, po ukończeniu nauki w danej klasie, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, w zależności od wyników klasyfikacji rocznej, otrzymuje szkolne świadectwo promocyjne potwierdzające otrzymanie (albo nieotrzymanie) promocji do klasy wyższej.
Zgodnie z § 19 rozporządzenia na świadectwie szkolnym promocyjnym, imię (imiona) i nazwisko, miesiąc w dacie urodzenia, klasę, oceny z zajęć edukacyjnych, ocenę zachowania lub miesiąc wydania danego dokumentu wpisuje się wyrazami w pełnym brzmieniu i bez stosowania skrótów. Dokument opatruje się wyraźnym odciskiem pieczęci urzędowej lub pieczątki.
Nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły. W wierszach, które nie są wypełniane, wstawia się poziomą kreskę. Nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu.
Na świadectwie szkolnym promocyjnym w części "Obowiązkowe zajęcia edukacyjne", wpisuje się zgodnie z kolejnością przyjętą w ramowym planie nauczania dla danego typu szkoły na dany etap edukacyjny.
Dane umieszczane w świadectwie szkolnym promocyjnym są katalogiem zamkniętym. Przepis na dzień 4.07.2024 r. nie dopuszcza wpisania na świadectwie szkolnym promocyjnym tzw. "pseudonimu" ucznia.
Oprac: Ewa Bożko-Kozikowska, Radca Prawny Biuro Prawne UM Gdańsk