Inkluzywny statut szkolny czyli jaki?
Cechy inkluzywnego statutu:
-
Statut szkół określa prawa, nakazy i zakazy, które obowiązują nie tylko uczniów, ale także dyrekcję i pozostałych pedagogów.
-
Statut szkoły nie może łamać praw człowieka! (Praw zapisanych w Europejskiej Konwencji Praw Człowieka)
-
Statut szkoły nie może łamać praw dziecka! (Praw zapisanych w Konstytucji RP)
-
Statut szkoły nie może łamać praw ucznia! (Praw zapisanych w Prawie oświatowym)
-
Statut szkoły nie stoi ponad rozporządzeniami, ustawami, czy Konstytucją.
-
Statut nie może ograniczać prawa do wyrażania własnych poglądów.
-
Statut nie może ingerować w wygląd lub dyskryminować uczniów i uczennice.
-
Statut nie może dopuszczać systemu kar niezgodnych z prawem oświatowym.
-
Statuty nie mogą dyskryminować żadnej grupy uczniów.
Przedsięwzięcie realizowane w ramach projektów „Szkoły Przyjazne LGBTQ+” (10.2021-07.2022) oraz „Szkoły Przyjazne LGBTQ+ 2.0” (10.2022-07.2023) finansowanych przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG i Funduszy Norweskich w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.